صفحه اصلی / آموزش بهینه سازی سایت / ابزار آنالیز بک لینک

ابزار آنالیز بک لینک

ابزار آنالیز بک لینک: همانطور که می دانید، بک لینک یکی از مهمترین و موثرترین فاکتورهای سئو سایت است. بنابراین قبل از شروع به ساخت بک لینک، باید به وسیله ابزارهایی که به منظور آنالیز بک لینک در نظر گرفته شده به اطلاعات زیر پی ببرید:

  • چه تعداد لینک در حال حاضر دارید. در این مرحله باید توجه کنید که تعداد لینک هایی که از دامنه منحصر به فرد به سایت شما ارجاع داده شده است بسیار مهمتر از مجموع کل لینک ها است. چون همانطور که می دانید اگر تعداد زیادی بک لینک از یک سایت داشته باشید، این بک لینک ها ارزش چندانی نخواهند داشت.
  • میزان کیفیت و مرتبط بودن انکر تکست ها.
  • کسب اطلاعات در رابطه با لینک های با کیفیتی که رقبای شما دارند اما شما آن لینک ها را ندارید.

در این مقاله تصمیم گرفتم که بهترین ابزار آنالیز بک لینک را به شما دوستان عزیز معرفی کنم.

Google link:

با استفاده از این ابزار شما می توانید یک لیست نمونه از تعداد لینک هایی که به سایتتان ارجاع داده شده است بدست بیاورید. علاوه بر آن، دامنه ها و سایت هایی که از آن ها لینک گرفته اید به شما نمایش داده خواهد شد. به عنوان مثال در قسمت جست و جو عبارت link:yoursite را وارد کنید. با این دستور لیست نمونه ای از تمامی لینک ها به شما نشان داده خواهد شد. برای گزارش گیری دقیق تر می توانید با اضافه کردن site:yoursite- لینک هایی که از سایت خودتان به خودتان ارجاع داده اید را از لیست نمونه حذف کنید. برای روشن شدن موضوع به این مثالتوجه کنید.

نقاط مثبت:

  • رایگان بودن
  • سریع بودن
  • ساده بودن

نقاط منفی:

  • فقط بخش کوچکی از لینک ها را نشان می دهد.
  • نیاز به افزونه هایی جهت گزارش گیری دقیق دارد.
  • اطلاعاتی در رابطه با لینک های با کیفیت ارائه نمی دهد.
  • از همه مهتر، دقیق نیست!

البته همانطور که می دانید گوگل وبمستر تولز اطلاعات آماری دقیق تر و بهتری را نسبت به دیگر ابزار سئو ارائه می دهد. اما اطلاعاتی که از طریق این ابزارهای سئو سایت بدست می آورید برای اینکه یک دید کلی نسبت به وضعیت خود داشته باشید بسیار مفید است.

(Open Site Explorer (SEOmoz:

به وسیله این ابزار قدرتمند می توانید به راحتی به اطلاعات مفید در رابطه با لینک ها دست پیدا کنید. تنها کافی است برای استفاده از آن به صورت رایگان ثبت نام کنید. علاوه بر آن، ابزار Open Site Explorer توسط SEOmoz ارائه شده و پشتیبانی می شود. به همین دلیل است که این ابزار در بین متخصصان سئو بسیار محبوب است.

نقاط قوت:

  • رایگان بودن (البته برای دسترسی به یک سری اطلاعات اضافه در رابطه با لینک ها و دیگر توابع مفید نیاز به پرداخت هزینه می باشد.)
  • سریع بودن
  • ساده بودن
  • اجازه انجام مقایسه با دیگر وبسایت ها از نظر قدرت دامنه
  • ابزار بسیار ساده جهت امتیازدهی به منظور مقایسه و تعیین معیار
  • امکان آنالیز انکر تکست ها
  • اجازه ذخیره گزارش به صورت فایل اکسل
  • اجازه تهیه گزارش دقیق از لینک های ارجاع شده به صفحات مشخص

نقاط ضعف:

برای تجزیه و تحلیل بیشتر از ۱۰۰۰ لینک نیاز به پرداخت هزینه است.

عدم توانایی در پیگیری لینک ها بعد از زمان تعیین شده (در مقابل رقبا می توانند کارهایی که شما انجام می دهید را پیگیری کنند)

برای استفاده از این ابزار به آدرس www.opensiteexplorer.org  مراجعه کنید.

Majestic SEO:

این ابزار، یک ابزار کاملا شناخته شده در بین سئو کاران است. ابزار Majestic SEO یک تجزیه و تحلیل فوق العاده دقیق و ارزشمند از لینک ها را در اختیار شما قرار می دهد. درواقع می توان گفت که این ابزار به اندازه معنی اسمش که شکوه سئو است، توانایی های شکوه مندی دارد و گزارش های مفیدی را ارائه می دهد.

نقاط قوت:

  • رایگان بودن (برای استفاده از امکانات اضافه نیاز به پرداخت وجه دارید)
  • سریع بودن
  • اجازه انجام مقایسه با دیگر وبسایت ها
  • به شما اجازه می دهد که به روند لینک های خارجی بعد از زمان تعیین شده نیز دسترسی داشته باشید.
  • قابلیت آنالیز anchor text ها
  • قابلیت تهیه گزارش به صورت فایل اکسل
  • قابلیت تهیه گزارش دقیق از لینک های ارجاع شده از صفحات خاص
  • شمارش تعداد بک لینک ها و دامنه های ارجاع لینک
  • آنالیز لینک های ارجاع شده از دامنه های edu و gov به صورت جداگانه

نقاط ضعف:

  • رابط کاربری پیچیده
  • برای آنالیز بیشتر از ۱۰۰۰ لینک نیازمند پرداخت وجه یا حق عضویت هستید.

برای استفاده از این ابزار به آدرس www.majesticseo.com مراجعه کنید.

Link Diagnosis:

استفاده از ابزار Link Diagnosis نسبتا سخت و پیچیده است. زیرا فقط در مرورگر فایرفاکس عمل می کند. علاوه بر آن برای مشاهده گزارش نیاز به نصب پلاگین دارید.

نقاط قوت:

  • رایگان بودن (برای استفاده از امکانات بیشتر نیاز به پرداخت مستقیم دارید)
  • قابلیت آنالیز انکر تکست ها
  • قابلیت دیدن لینک های نوفالو
  • قابلیت تهیه گزارش به صورت فایل اکسل
  • قابلیت تهیه گزارش از لینک های ارجاع شده به صفحات خاص و مشخص

نقاط ضعف:

  • سرعت عمل پایین
  • فقط در مرورگر فایرفاکس کار می کند
  • نیاز به نصب پلاگین برای دیدن گزارش ها

Advanced Link Manager:

این ابزار کاربردی فراتر از آنالیز بک لینک دارد. Advanced Link Manager قادر به ساخت لینک به صورت خودکار است. به این صورت که وبسایت های منبع را شناسایی کرده و اطلاعات تماس را بدست می آورد و بعد از آن یک درخواست لینک به صورت خودکار ارسال می کند. البته ساخت لینک به صورت خودکار را به شما توصیه نمی کنم.

نقاط قوت:

  • قابلیت پیگیری فرآیند لینک های ساخته شده بیش از زمان تعیین شده
  • سریع بودن
  • قابلیت آنالیز انکر تکست ها
  • قابلیت تهیه گزارش های کاملا سفارشی و اختصاصی با اجازه ارسال آن توسط ایمیل و دانلود گزارش
  • قابلیت تهیه گزارش از لینک های ارجاع شده از صفحات مشخص و تعیین شده
  • قابلیت تنظیم برای بروز کردن گزارش ها در فواصل زمانی مشخص

نقاط ضعف:

  • ارزان ترین نسخه ۹۹ دلار است
  • نرم افزار است. نمی توان از طریق مرورگر به آن دسترسی داشت
  • انجام کار و تهیه گزارش بیش از حد نیاز و معمول

Bing Webmaster Tools Link Explorer:

ابزار Bing Link Explorer اجازه دیدن اطلاعات زیر را به شما می دهد:

مشاهده گزارش های تهیه شده از ۶ ماه قبل

آنالیز لینک ها از صفحات خاص وبسایت

مشاهده انکر تکست های مرتبط با لینک های داخلی

اجازه تهیه گزارش به صورت فایل اکسل به منظور انجام تجزیه و تحلیل بیشتر

نقاط قوت:

  • رایگان بودن
  • سریع و آسان بودن
  • به روز بودن
  • قابلیت آنالیز درون صفحه ای
  • قابلیت تهیه خروجی گزارش به صورت فایل اکسل

نقاط ضعف:

  • تنها می توانید اطلاعاتی در رابطه با لینک های خودتان بدست بیاورید و برای آنالیز رقبا نیار به استفاده از دیگر ابزار سئو خواهید داشت.

استفاده از ابزار بالا به شما در آنالیز بک لینک ها کمک بسیار زیادی خواهد کرد. علاوه بر آن شما می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید. بخاطر بسپارید که استفاده از این ابزار ها به شما در مشخص کردن دقیق اهداف و معیارها در پروژه ساخت بک لینک کمک خواهد کرد. علاوه بر آن شما می توانید از عملکرد جاری خود اطلاعات دقیق و روشنی بدست بیاورید و آن را با عملکرد آینده خود مورد مقایسه قرار دهید.

 

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :

سئو در سال ۲۰۱۷

انتخاب کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

تاثیر تنوع لینک در رنکینگ

 

منبع: نیو سئو

 

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو

جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو

اخیرا از یکی از کاربران در مورد چگونگی جلوگیری از ایندکس شدن سایت توسط موتورهای …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *