صفحه اصلی / آموزش بهینه سازی سایت / سئو محلی يا local seo چيست؟

سئو محلی يا local seo چيست؟

بهینه سازی و سئوی سایت برای تمامی وبمسترها اهمیت زیادی دارد. سئوی محلی یا local seo نیز یکی از فاکتورهای گوگل جهت رتبه بندی وب سایتها است. این موتور جستجو با استفاده از سئوی محلی میتواند محل فعالیت وب سایتها را مشخص کند و سوابق و حیطه فعالیت آنها را در اختیار کاربران قرار دهد. موتور جستجوی گوگل با استفاده از IP این کار را انجام میدهد که برای متخصصین انجام آن کار سختی نیست. گوگل با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در سیستمهای مختلف از قبیل گوگل مپ و Google Bussiness میتواند مکان شرکتها را تشخیص دهد و موقعیت جغرافیایی تجارت و کار آنها را بر اساس آی پی تعیین نماید.

سئوی محلی به منظور بهینه سازی وبسایت برای افزایش رتبه، در نتایج محلی و وابسته به منطقه جغرافیایی کاربران صورت میگیرد. موتور جستجوی گوگل بیش از یک سوم جستجوها و ورودیها را مربوط به جستجوهای محلی برآورد کرده است. بنابراین مدیران وب سایتها میتوانند با اعلام مکان جغرافیایی که در آن هستند و با استفاده از کلمات کلیدی موضوع فعالیت، میزان بازدیدکنندههای سایت را افزایش دهند. موتور جستجو و روباتهای سایت گوگل توجه خاصی به جستجوهای محلی و منطقه ای نشان داده اند و به دنبال ارائه اطلاعات از نزدیکترین مکان ها به کاربران هستند. به همین دلیل اهمیت سئوی محلی در آینده بیشتر میشود و جلب نظر گوگل میتواند در بهینه سازی وب سایت موثر واقع شود.

سئو محلی يا local seo
سئو محلی يا local seo

در صورتی که کسب و کار و تجارت در مکان جغرافیایی خاصی انجام ‎شود، علاوه بر کارهایی که برای سئوی سایت نیاز است، سئوی محلی یا local seoنیز ضرورت پیدا می کند. به عنوان نمونه رستورانی که در غرب تهران تاسیس شده است، با اقدام به سئوی محلی، میتواند علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت، مشتریهای خود را نیز افزایش دهد.

اسلایدر سئو محلی

اسلایدر یک عکس رنگی و افقی است که در بالای نتایج جستجو صفحه گوگل ظاهر میشود. اسلایدر میتواند نتیجه برتر خود را برای کاربران نمایش دهد. تمامی تصاویر نمایش داده شده در این بخش، از پروفایل صاحبان وب سایتها در گوگل پلاس گرفته میشود. به این معنا که وب سایتها با حضور در گوگل پلاس مکان و محل فعالیت خود را مشخص و تصاویر آن را بارگذاری میکنند. گوگل نیز با استفاده از این امکان، تصاویر مورد نیاز را در اختیار بازدیدکنندگان قرار میدهد.  اسلایدرها نیز به نوعی تعیین کننده محل و مکان فعالیتها هستند.

مراحل درخواست ساخت اسلایدر در گوگل پلاس

همانطور که بیان کردیم انجام سئوی محلی میتواند با کمک گوگل پلاس انجام شود. بدین منظور طی کردن مراحل زیر صورت میگیرد:

درخواست یک صفحه از گوگل پلاس و تکمیل فرم مربوطه

بارگذاری تصاویری از محل فعالیت در گوگل پلاس؛ دقت داشته باشید که این تصاویر باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

درخواست ارائه پیشنهاد و نظر از سوی بازدیدکنندگان در صفحه گوگل پلاس

قرار دادن لینکهای مناسب از صفحات سایت؛ این لینکها باید با زمینه کاری مرتبط باشند و حدالامکان کلمات کلیدی را شامل شوند.

باکس جستجوی محلی

باکس جستجوی محلی، نوعی نمایش نتایج محلی میباشد که در آن، نام تمامی تجارتهای محلی حاوی عبارت جستجو شده، نمایش داده میشود. این باکس محلی، پس از نمایش سه نتیجه کلی ظاهر میگردد. رتبه بندی سایت در باکسهای جستجوی محلی با توجه به 150 معیار صورت میگیرد که البته تعدادی از این معیارها همچنان ناشناخته باقی مانده است.

نکات مهم در رابطه با سئوی محلی

از آنجا که بهترین فضاهای سایت برای درج اطلاعات تماس، فوتر سایت است که در همه جا تکرار میشود، روباتهای گوگل، قابلیت درک شماره تماس و آدرس آنها را دارا میباشند.

محتوای صفحات مختلف سایت نباید تکراری و غیر مفید باشد. هر صفحه از سایت باید به طور مجزا ارائه دهنده مفاهیم و مطالب مشخصی باشند که در بخشهای دیگر سایت کپی یا تکرار نشده است.

قرار دادن لینک صفحات در هر سایت یا مجموعه ای، به معنی پیشرفت سایت در نتایج گوگل و یا بهبود سئوی محلی نیست و تنها سایتهای معتبر میتوانند عاملی برای توسعه سایت باشند.

برخی سایتها بدون اینکه در تولید محتوا تلاش کنند، اقدام به کپی برداری میکنند. در این صورت باید بطور مکرر سایت آنالیز و لینکها بررسی شوند تا اطمینان حاصل نمایید که لینک محتواها شما به همراه مقالات درج شده اند. این امر میتواند سئوی محلی وب سایت را تحت تاثیر خود قرار دهند.

در صورتی که محتواهای سایت کپی برداری شوند اما لینک آنها ذکر نشود، باید با مدیر وب سایت ارتباط برقرار کرده و از وی بخواهید مقالات و محتواهای شما را حذف نماید. در غیر این صورت میتوان سایت کپی بردار را به موتورهای جستجو اطلاع داد.

با ایجاد سایت در گوگل پلاس، کاربران و بازدیدکنندگان میتوانند به راحتی اظهار نظر کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را در رابطه با خدمات و محصولات بیان کنند. این نظرات میتواند بر سئوی محلی گوگل پلاس تاثیرات مثبتی بر جای گذارد. 

منبع: http://www.papgroup.ir

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

الگوريتم جديد پنگوئن گوگل

راه هاي مقابله با الگوريتم جديد پنگوئن گوگل

• راه هاي مقابله با الگوريتم جديد پنگوئن گوگل : يکي از بزرگترين مشکلات و …

یک دیدگاه

  1. از شما بابت قرار دادن مطالب مفیدتون تقدیر و تشکر می کنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *