صفحه اصلی / الگوریتم جستجو / الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل: گوگل به عنوان یکی از مهمترین موتورهای جستجو در بین کاربران اینترنتی محبوبیت خاصی دارد. شاید بیهوده نباشد که بگوییم این موتور جستجو بیشترین استفاده را در میان کاربران به خود اختصاص داده است. بنابراین برای حفظ اعتبار خود تلاش زیادی برای جلب رضایت کاربران می‎کند. یکی از اقدامات این شرکت تغییراتی است که در زمینه الگوریتم‏ها‎ ایجاد می‎کند.

این الگوریتم‏ها‎ می‎تواند در برگیرنده مجموعه ای از فاکتورها باشد که تاثیرات مستقیمی بر تغییر رتبه بندی وب سایتها دارد. هدف از این تغییرات، نمایش عناوین وب سایت ها متناسب با خواست و نیاز کاربران است. بطوری که هر روز شاهد مطابقت بیشتر صفحه نتایج جستجو با درخواست کاربران و جستجوگران اینترنتی هستیم.

الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل

آنچه برای گوگل اهمیت زیادی دارد، محتوای سایت است. از اینرو تولید محتوا یک امر حیاتی در بهینه سازی وب سایت می‎باشد. گاهی وبمسترها برای بهینه سازی سایت خود، اقدام به آنالیز سایت می کنند که در آن تغییراتی در قسمت محتوا صورت می گیرد. در این صورت گوگل باید متوجه تغییرات صورت گرفته در وب سایت باشد. بدین منظور از الگوریتم کافئین استفاده می کند.

با استفاده از الگوریتم کافئین، گوگل بطور مداوم در وب در حال جستجو است. در این صورت وب سایت ها را در کمترین زمان ممکن ایندکس می کند. گوگل در گذشته برای نشان دادن صفحه نتایج از سیستم index استفاده می‎کرد. در حالی که اکنون به جای آن کافئین را مورد استفاده قرار داده است. سیستم ایندکس گوگل به صفحات موجود در فهرست خود رجوع می‎کند. در حالی که کافئین به صورت Live انجام می شود.

ضرورت ورود الگوریتم کافئین گوگل

در گذشته زمانی که کاربران موضوعات مورد نظر خود را در گوگل جستجو می‎کردند، با صفحات قدیمی روبرو می‎شدند. زیرا گوگل از سیستم سنتی index استفاده می‎کرد که در آن صفحات بشکل لایه ای تعریف شده بود. در این شرایط برخی از لایه‏ ها‎ با سرعت کم و برخی دیگر با سرعت بالاتری به روزرسانی می‎شدند. لایه اصلی نیز به طور تقریبی هر دو هفته یکبار تغییر می‎کرد. به علاوه گوگل باید برای به روز رسانی هر لایه اطلاعات صفحات ورودی را آنالیز می‎کرد که خود باعث ایجاد تاخیر بین لایه‏ ها‎ می‎شد.

این در حالی است که در الگوریتم کافئین، گوگل صفحات را در بخش‏ها‎ی کوچکی آپلود می‎کند و به محض یافتن صفحه جدید و یا تغییرات بر روی صفحات قبلی، بدون فوت زمان، آن را به شکل مستقیم در فهرست خود وارد می‎کند. به این صورت که در مدت زمان کوتاهی اجازه index کردن صفحات سایت را در مقیاس بزرگ ایجاد می‎کند.

نحوه عملکرد الگوریتم کافئین گوگل

کافئین در هر ثانیه صدها هزار صفحه را در فهرست خود بروز رسانی می‎کند و برای کاربران و امکان جستجوی Live را با جستجوگر جدید گوگل فراهم می‎نماید. از سوی دیگر، وبمسترهای سایت‏ها‎ و وبلاگ نیز قادر خواهند بود تا پویا و زنده در نتایج جستجو سایت خود را به نمایش گذارند. از این امتیارات، کاربران و هم تولیدکنندگان محتوا نیز بی بهره نمی مانند و می‎توانند از این قابلیت استفاده کنند.

میزان کارکرد کافئین به حدی است که می‎توان در یک پایگاه داده، در حدود ۱۰۰ میلیون گیگابایت اطلاعات را ذخیره و تا میزان ۱۰۰ هزار گیگابایت نیز اطلاعات آن را هر روز اضافه کرد. نگهداری این حجم اطلاعات تنها از عهده کافئین ساخته است چرا که وجود ۶۲۵ هزار آیفون با بیشترین ظرفیت می تواند از این اطلاعات نگهداری کند.

کمپانی گوگل الگوریتم کافئین را با الهام از ذهن انسان ساخته است که به دلیل سرعت بالایی که دارد به موتور جستجو این اجازه را می‎دهد تا جستجوی معنایی را در مقیاس بزرگتری بر عهده بگیرد. در واقع با گسترش اطلاعات موجود در شبکه جهانی، وجود این الگوریتم ضرورت یافته است. هدف گوگل از راه اندازی الگوریتم کافئین، حمایت از محتوای سایت‏‎ می‎باشد.

منبع: http://wikimohtava.com

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

انواع الگوریتم های جستجو

انواع الگوریتم های جستجو

خلاصه ای از انواع الگوریتم های جستجوی گوگل و موتورهای جستجو موتور های جستجو از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *