صفحه اصلی / آموزش بهینه سازی سایت / گوگل پنالتی (قسمت اول)

گوگل پنالتی (قسمت اول)

سئو سایت بسیار متفاوت از هر شکل دیگر بازاریابی است و به طور کامل متکی به عوامل خارجی برای موفقیت است. با بیش از دو سوم سهم تمام ترافیک جستجو، گوگل بیش از یک شریک در تبلیغات محسوب می شود. عدم وفاداری به انتظارات گوگل به راحتی موجب گوگل پنالتی می شود. یکی از الزامات موفقیت در سئو، اجتناب از مجازات گوگل Google Penalty است.

گوگل پنالتی چیست؟

گوگل پنالتی چیست؟ گوگل با هدف ارگانیک بودن جستجویش بهترین سایت ها را بر اساس کیفیت، محتوا و تعداد بازدیدکنندگان و لینک های ورودی در سطر اول نتایج جستجو نمایش می دهد. بر این اساس تلاش فریب و بازی گرفتن سیستم گوگل با کمک ترفند های غیر اخلاقی برای ایجاد محبوبیت مصنوعی که تکنیک کلاه سیاه نام دارد، بشدت مجازات می شود.

سه نوع عمده گوگل پنالتی

۱ – Ban (تحریم)
سوء استفاده از سیستم گوگل از قبیل توزیع بدافزار، سانسور کردن محتوای غیراخلاقی و خشونت آمیزی که از نظر اجتماعی غیر قابل قبول است.
۲ – تنزل رتبه

جزء سه نوع عمده گوگل پنالتی است.
۳ – تغییر موقت رتبه
آن سوی تغییر رتبه خودکار، تیم گوگل به طور دستی رتبه متقلبان را کاهش می دهند و گوگل بطور مستقیم سایت ها را از مشکل آگاه می کند.

نحوه آگاهی از گوگل پنالتی

نحوه آگاهی از گوگل پنالتی سخت نیست. وبمستر ها و مدیران سایت قادر به کشف سریع این مشکل هستند. علائم هشدار عمده پنالتی گوگل :
۱ – اخطار وبمستر گوگل
۲ – کاهش یا ناپدید شدن نتایج جستجو
۳ – افت ترافیک

دلایل گوگل پنالتی

دلایل گوگل پنالتی تصادفی نیست. علت اصلی آن عدم رعایت دستورالعمل های وبمستر گوگل بعنوان یکی از مهمترین صفحات اینترنتی برای یک بازاریاب سئو است.
۱ – تکنیک های کلاه سیاه
یک لیست در حال رشد مستمر از ” حقه ها” وجود دارد که در صورت کشف، گوگل بطور خودکار سایت را جریمه می کند. این حقه ها شامل:
• کلوکینگ (Cloaking): redirect های جاوااسکریپت یا HTML برای فرستادن بازدیدکنندگان به وب سایت و دیدن محتوای متفاوت از آنچه اسپایدر های گوگل ایندکس کرده اند.
• محتوای تکراری یا سرقت ادبی : هر صفحه سایت باید متمایز بوده و دزدی نباشد.
• چاشنی کلمه کلیدی : استفاده بیش از حد کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی نامرتبط
• متن نامرئی : ایجاد محتوای نامرئی و پنهان از با هدف فریب اسپایدر های ایندکس کننده
• Link-spamming : لینک های پولی و اسپم. گوگل لینک های ارگانیک از کاربران حقیقی می خواد.
• Automatic Query : از رباط ها برای تعامل با ابزار گوگل استفاده نکنید.
• تروجان : اجتناب از هر چیزی که حتی به آن شباهت دارد.
۲ – سئو منفی (Negative SEO)
یک نگرانی جدید در میان وبمستران. تلاش عمدی در بخشی از وب سایت رقیب برای اینکه به نظر برسد از سئو کلاه سیاه استفاده می کند. با هدف فراخوانی مجازات گوگل استفاده می شود و شناسایی آن دشوار است. رایج ترین شکل سئو منفی، مزارع لینک است که با ثبت URL شما در آن موجبات مجازات شما را فراهم می کنند. سوء استفاده از سیستم کپی رایت جهت مشکوک به نظر رسیدن شما و هک مستقیم که با تغییر Metatext ها یا فایل Robot.txt برای ایجاد مجازات گوگل انجام می شود.
۳ – اشتباهات تصادفی
عدم رعایت دستورالعمل های گوگل بطور تصادفی از جمله تکنیک های سئو منسوخ شامل چاشنی کلمه کلیدی و لینک ها.

منبع: https://fastseo.ir

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی یکی از جنبه های مهم برای ایجاد رقابت و برتری  گرفتن از …

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *