صفحه اصلی / آنالیز سایت / کلمات کلیدی و آنالیز آن

کلمات کلیدی و آنالیز آن

کلمات کلیدی اساس سئو و بهینه سازی موتورهای‬ جستجو هستند و زمانی که ما‬ میخواهیم اقدامات سئو خود را ارزیابی‬ کنیم، تحلیل کلیدواژه های مختلفی‬ که افراد را به وب سایت‬ ما می‌آورند جای خوبی برای شروع کارمان هستند.‬ در گوگل آنالیتیکز ما میتوانیم‬ به گزارش Organic Search Traffic‬ برویم برای اینکار‬ از Traffic Sources ، Sources ،‬ Search را انتخاب کرده و‬ بر روی Organic کلیک کنید،‬ این گزارش تمامی کلیدواژه هایی که‬ ترافیک را به صفحه ما از‬ موتورهای جستجو به صورت طبیعی می آورند نشان‬ میدهد و البته ما تنها به طور پیشفرض‫ ۱۰ تا را می بینیم.‬ شما میتوانید این عدد را به ۵۰۰ تغییر دهید.‬ کار دیگر این است که از‬ بعد Secondary استفاده‬ کنید تا بتوانیم‬ موتور جستجویی که ترافیک را ارسال کرده ببنییم.‬ Source را از منو‬ انتخاب کنید و شما ستون دیگری از داده ها را میبینید‬ که این اطلاعات را نشان میدهد‬. به صورت پیشفرض ما متریک مصرف‬ عمومی سایت را میبینیم. اگر شما اهداف خود را در‬ اکانت گوگل آنالیتیکز برای‬ بررسی نتایج کسب و کارتان‬‬‬‬ ‫بررسی نکرده اید، بهتر است‬ اول به ان بپردازید‬.

چیزی را که نمیتوانید ارزیابی کنید‬ را نمیتوانید مدیریت کنید و این در تمام اقدامات بازاریابی‬ آنلاین صدق میکند و فقط مختص سئو نمی باشد. وقتی که اهداف خود را تنظیم‬ کردید میتواید بر روی هدف تنظیمی خود کلیک کرده‬ تا عملکرد کلیدواژه خود در رابطه‬ به اهداف کاری تان ببینید.‬‬ البته، اگر شما بازاریابی تجاری را در‬ گوگل آنالیتیکز تنظیم کنید نه تنها میتوانید داده های هدف‫ خود را بررسی کنید بلکه‬ میتوانید داده های هر کلیدواژه را نیز تحلیل نمایید.‬ یکی از چیزهایی که باید در‬ مورد اواخر سال ۲۰۱۱ ذکر کنیم، این است که گوگل‬ در چگونگی دستیابی کلیدواژه ها از‬ جستجوهای طبیعی توسط Web Analytics‬ تغییری به وجود آورده است‬. اگر کاربری در هنگام باز بودن‬ اکانت گوگل خود‬ جستجویی انجام دهد،‬ داده های کلیدواژه ها را کدگزاری ‫میکند که نمیتواند توسط‬ Analytics Tools خوانده شود‬ و متاسفانه این به آن معناست‬ که تمامی آن کلیدواژه ها‬ در ردیفی داده هایی است که‬ not provided (غیر قابل دسترسی)‬ نام دارد.‬  میبینیم که بیش از‬ نیمی از ترافیک طبیعی یک وب سایت‬ از کاربرانی آمده است که وارد‬ گوگل شده اند و متاسفانه این به ان معناست که‬ کلیدواژه هایی که به کار میروند‬ برای ما در گوگل آنالیتیکز‬ یا نرم افزارهای‬ تحلیل وب در دسترس نیستند‬.

کار دیگری که میتوانیم انجام دهیم‬ این است که به آن لینک غیر قابل دسترس رفته‬ و بعد اصلی خود را به‬ Landing Page تغییر دهیم‬. این به ما مفهومی از چگونگی رتبه بندی صفحات میدهد‬ و اگر ما این را با داده ها ترکیب کنیم‬ که صفحات از آن رنکی دریافت‫ کنند، میتوانیم کلیدواژه هایی‬ که منجر به جستجو میشوند را پیدا کنیم.‬ به یاد داشته باشید که وقتی‬ گزاراشات کلیدواژه ای را بررسی میکنید‬ شما تنها داده هایی را برای‫ افرادی در وب سایت از یک‬ جستجو میبینید که رنکی دریافت میکنند‬ و بر نتایج جستجو شما کلیک می نمایند.‬ به عبارت دیگر Web Analytics‬ شاخص خوبی برای‬ پیدا کردن فرصتهای از دست رفته نیست.‬ اگر شما رنکی برای کلیدواژه ای‬ دریافت نکنید، هیچ کس بر نتیجه ی جستجو‬ شما کلیک نمیکند و داده ای‬ برای آن فرصتهای از دست رفته نشان داده نمیشود.

آنالیز کلمات کلیدی توسط وبمستر تولز

همیشه داده های ابزارهای جستجوی کلیدواژه را بررسی نمایید‬ تا فرصتهای کلیدواژه ای را تشخیص‬ داده و وقتی که ترافیک را از آنها دریافت کردید‬ قادر به تحلیل اجرای آنهای ‫در ابزارهای Web Analytics خواهید شد.‬ کاری که شما میتوانید انجام دهید این است که اکانت‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‫گوگل وبمستر تولز را با اکانت‬ گوگل آنالیتیکز لینک کنید‬ به این صورت شما میتوانید تمامی این داده ها‬ را در Traffic Sources‬ در Search Engine Optimization‬ مشاهده نمایید.‬ در گزارش Google Webmaster Tools’ Queries‬ شما میتوانید داده های‬ نشان داده شده در نتایج موتورهای‬ جستجو، جایگاه میانگین شما در رتبه بندی و‬ کلیک ها و آهنگ کلیکها را مشاهده نمایید.‬ توجه داشته باشید که این اعداد دقیق نیستند،‬ بنابراین گزارشهای گوگل وبمستر تولز را هر طور که میخواهید تفسیر کنید.‬

به این صورت شما میتوانید یک‬ مفهوم دقیق و ارزشمند بر‬ اساس اعداد خام بدست آورید.‬ یکی از موضوعاتی که باید بررسی‬ کنید کلیدواژه هایی با نمایش ‫بالا و آهنگ کلیک کم است،‬ به این صورت با اینکه شما‬ در نتایج جستجو نمایش داده میشوید‬‬‬ ‫ولی کسی بر آن لینک کلیک نمیکند‬. به این صورت میتواند مشکل شما عنوانتان باشد‬ یا مشکل در توضیح باشد و‬ شما باید این موضوع را کاملا بررسی کنید‬. با این تعداد داده ها تحلیل‬ کلیدواژه ها ممکن است برایتان ترسناک باشد‬ ولی برای هر کسی که میخواهد‫ به اهداف سئو سایت دست یابد این‬ امر از اهمیت بالایی برخوردار است‬ چون همه چیز با یک جستجو‬ شروع میشود و درک کردن‬‬‬ ‫رویدادهای بعد از کلیک بر جستجو‬ میتواند در رتبه بندی تاثیر زیادی داشته باشد‬ و باعث مسمرثمر شدن تلاشهای ما شود‬‬.

منبع: http://fastseo.ir

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

آنالیز سایت timetochange

آنالیز سایت timetochange

در این مقاله به آنالیز سایت timetochange  می پردازیم. در آنالیز سایت نقاط قوت و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *