فاکتورهای On Page SEO

در این مقاله قصد دارم مهمترین فاکتورهای On-Page SEO که در سئو تاثیرزیادی دارند را براتون شرح دهم در تصویر زیر این فاکتورها نمایان است :

on-page-content-factorsمحتوای صفحه و تاثیر آن در On-Page SEO

توجه داشته باشید که محتوای یک صفحه است که در نتایج جستجو برای کاربر ارائه می شود و این همان چیزی است که کاربر دنبال آن می گردد . خوب حال چه محتوایی از نظر سئو خوب و با ارزش است سئو طراحی سایت این را در نظر دارد که محتوایی که دارای تقاضا و عرضه باشد با ارزش ترین محتوا می باشد بدین صورت که محتوا بتواند بعد از روئیت در نتایج جستجو نیاز کاربر را رفع نماید . محتوا می تواند یک متن ساده یا، جک و یا اینکه یک خبر فناوری و… باشد که در صورت مشاهده توسط کاربر نیاز آن را رفع کند .

اما محتوا به خودی خود نمی تواند برای سئو طراحی سایت مفید باشد محتوایی از نظر سئو سایت مفید و قابل قبول است . که موارد زیر را دارا باشد:

۱-اولا اینکه منحصر به فرد باشد

۲-دارای متا داده های فراگیر باشد

۳-برای روبات های جستوجوگر قابل روئیت باشد ( صفحه فعال باشد / در واقع صفحه خطا یا ۴۰۴ نباشد)

۴-توجه داشته باشید محتوایی که تولید می کنید حول کلمه ی کلیدی وب سایت حرکت کند.

۵-قابلیت اشتراک گذاری را داشته باشد| برخی از وب مستر های تازه کار این را نمی دانند که بهترین مطلب یا محتوا آن است که باید قابلیت اشتراک گذاری را داشته باشد.

۶-محتوا باید قابلیت خاندن توسط انواع دستگاه های هوشمند را داشته باشد.

**توجه

محتوایی که قابلیت لینک دهی و اشتراک گذاری را نداشته باشد . هرچه قدر هم که جدید و با ارزش باشد از نظر موتورهای جستجو با محتوای ضعیف و کم ارزش فرقی ندارد.از جمله صفحاتی که دارای اسلاید شو می باشند.

تصاویر درون محتوا و تاثیر آن بر On-Page SEO

تصاویر یکی از بخش های مهم یک محتوای خوب در صفحه ی وب سایت است که تاثیر زیادی می تواند در سئو سایت به خصوص در On-Page SEO داشته باشد . استفاده از تصاویر بهینه برای طراحی سایت و در نظر گرفتن توضیحات مناسب برای تصویر مرتبط با عنوان ، کلمه کلیدی و موضوع سایت بسیار بر روی سئو سایت تاثیر گذار است .

Title tag | تگ عنوان و تاثیر آن در on-page seo

بعد از محتوا می توان تگ عنوان را دومین فاکتور با ارزش در سئو on-Page در نظر گرفت . توجه داشته باشید که موتورهای جستجو با استفاده از عنوان صفحه شما آن را ایندکس می کنند و همچنین از طریق عنوان صفحه است که می توانید در بسیاری از صفحات دیگر آن را به اشتراک بگذارید.

عنوان صفحه گزارشی مختصر و مفید از محتوای صفحه را به کاربر ارائه می کند. در نتیجه عنوان یک صفحه هم برای کاربر و هم برای موتور جستجوگر مهمترین عامل برای کاوش می باشد.

*** توجه

فرمت بهینه برای تولید عنوان مناسب برای صفحه سایت :

کلمه کلیدی پایه –کلمه کلیدی ثانویه | نام برند( حیطه ی فعالیت)

URL| آدرس صفحه و تاثیر آن در on-page seo

آدرس دهی صفحات یکی دیگراز مهم ترین گزینه های on-page seo است . که در صورت رعایت نکردن آن موتور جستجو نمی تواند رتبه ای برای صفحه تعیین کند.

در زیر به دو نوع از آدرس دهی اشاره می کنیم :

یک آدرس دهی معقول و قابل قبول برای موتورهای جستجو | آدرس دهی بهینه

مثال :

نمونه از آدرسدهی بسیار معقول است دقت داشته باشدید که ،این نوع از آدرس دهی که از یک ساختار سلسله مراتبی استفاده می کند بسیار برای

on-page seo خوب است. بدین صورت که Crawl های موتورهای جستجو به راحتی این آدرس را می توانند بخوانند که مجموعه ای با نام اخبار در دامنه ی zoomtech وجود دارد .

اما به ساختاری دیگر از یک URL توجه نمایید که از نظر سلسله مراتب یک Url بد می باشد.

مثال : http://zoomtech.ir/category/rt14257

در این آدرس موتور جستجو گر می تواند مجموعه ای را در دامنه ی Zoomtech پیدا کند ولی نمی تواند صفحه دقیق آن را تعیین نماید و این برای On-Page SEO بسیار بد است که در نهایت به شکست کلی در سئو سایت می انجامد.

در زیر به آماری که مربوط به فاکتورهای on-page seo هستند توجه نمایید :

 آمار فاکتورهای on-page seo

منبع: http://inten.asia

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی وب سایت در گوگل

بهینه سازی وب سایت در گوگل

بهینه سازی وب سایت در گوگل همانطور که بیان شد بهینه سازی سایت و یا …

۲ دیدگاه‌ها

  1. سلام
    از شما بابت قرار دادن مطالب مفیدتون تقدیر و تشکر می کنم.

  2. بسیار عالی و مفید بود.
    لطفا در این زمینه باز هم مطلب بگذارید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *