صفحه اصلی / شبکه های اجتماعی / الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام :تغییرات بحث برانگیزی که اینستاگرام برای اولین بار در ماه مارچ اعلام کرد که قصد انجام آنها را دارد حالا اندک اندک در حال عملی شدن هستند.زمانی که اینستاگرام برای اولین بار اعلام کرد که می خواهد الگوریتم خود را دگرگون کند این قضیه با واکنش منفی کاربران مواجه شد. اینستاگرام به مرور شروع به آزمودن الگوریتم جدید کرد و حالا قصد دارد تغییرات را به طور جامع اعمال کند.

تا پیش از ترتیب نمایش عکس ها و ویدیوها در اینستاگرام بر اساس زمان پست شدنشان توسط کاربران بود. حال این تغییر جدید به این معناست که پست های کاربران به ترتیب زمانی در لیست فید کاربران قرار نمی گیرد بلکه به ترتیبی که اینستاگرام مشخص می کند، نمایش داده می شوند. اینستاگرام ادعا کرد که کاربران به طور متوسط ۷۰درصد از پست های کسانی را که فالو می کنند از دست می دهند. اینستاگرام اعلام کرده بود که پست ها را به ترتیبی مرتب می کند که فکر می کند برای شما بیشترین اهمیت را دارند

با وجود این که اینستاگرام گفته بود این دگرگونی ها مثبت هستند اعلام نهایی شدن آن خشم بسیاری از کاربران را به همراه داشت. تنها دو هفته بعد از اعلام خبر بسیاری از کاربران از فالوورهایشان خواستند که بخش نوتیفیکیشن های خود را روشن کنند از ترس اینکه مبادا اینستاگرام محتوای تولیدشده توسط آنها را در ابتدای عکس ها و ویدیوهای فالوورهایشان نمایش ندهد. با این کار کاربران سعی در این داشتند با این تغییر جدید مقابله کنند و همچنان در ابتدای عکس ها و ویدیوهای نمایش داده شده برای فالوورهایشان قرار بگیرند.

برخی افراد مانند الی گولدینگ،خواننده ی انگلیسی، که بسیار درفضای اینستاگرام تاثیرگذار هستند منتقدان را مجبور کردند که به همه یادآوری کنند که روشن کردن نوتیفیکیشن ها ایده ی خوبی نبوده است. آنها از همه خواستند که آرامش خود را حفظ کنند و دست به کارهای هیجانی نزنند. حالا اینستاگرام شروع به اعمال الگوریتم جدید اعلام شده کرده. و همان طور که در مورد هرتحول تکنولوژیک صادق است بسیاری از کاربران از این شیوه ی جدید استقبال نکرده اند.

الگوریتم جدید اینستاگرام شروع به کار کرد

بر اساس الگوریتم جدید اینستاگرام ،اگر پست های قبلی یکی از دوستانتان یا صفحه ای را لایک کرده باشید پست های جدید آنها در ابتدای پست های شما نمایش داده می شوند. بیشترین ضرر را از این دگرگونی کسانی می کنند که تا پیش از این سعی می کردند تمام پست ها را ببینند. این الگوریتم جدید هیچ پایان منطقی ای ندارد چون شما می توانید به میزان بی نهایت پست ها را بالاو پایین کنید بدون این که مطمئن باشید تمام پست های جدید را دیده اید. بدین ترتیب کاربران ممکن است ساعت ها بین پست های مختلف در حال رفت و آمد باشند.این کاملا منطبق با هدف اینستاگرام است که می خواهد کاربران را هرچه بیشتر در محیط خود نگه دارد.

حالا شاید بپرسید که الگوریتم جدید اینستاگرام دقیقا چه معیارهایی را برای ترتیب بندی پست ها مد نظر قرار می دهد؟ این معیارها دقیقا همان هایی هستند که فیس بوک برای ترتیب بندی پست ها در نظر گرفته است. این معیارها عبارت اند از:

زمان: عکس یا ویدیوی شما چه زمانی به اشتراک گذاشته شده است. هنوز هم زمانی که عکس یا ویدیوتان را به اشتراک گذاشته اید برای در اولویت قرار گرفتن آن در میان پست های دیگر کاربران در اینستاگرام مهم است.

میزان تعامل:میزان لایک و کامنتی که پست شما دریافت کرده است. سطح تعامل کاربران با پست های شما بر اساس میزان لایک و کامنتی که پست شما دریافت کرده است تعیین می شود. هر چه میزان تعامل کاربران با پست های یک کاربر یا صفحه بیشتر باشد پست های آن صفحه یا کاربر بالاتر از پست های سایرکاربران نشان داده می شوند.

تعامل های قبلی: این که یک فرد مشخص تا چه میزان با پست های پیشین شما تعامل داشته است. بسته به این که یک کاربر دیگر چه واکنشی نسبت به پست های قبلی شما داشته است،پست های شما برای او بالاتر یا پایین تر نشان داده می شوند.

شاید این تغییر برای برندها خیلی هم ترسناک نباشد. این تغییر یعنی اینکه پست های برندها به کسانی نشان داده می شوند که احتمالا بیشترین میزان علاقه مندی را به پست های آنان دارند.اداره کردن یک شبکه ی مجازی با ۴۰۰ میلیون کاربر کار ساده ای نیست. اداره کنندگان اینستاگرام گفته اند که آنها بازخوردهای کاربران را هم برای اعمال تغییرات بعدی در نظرخواهند گرفت.

کاربران برای کنارآمدن با این الگوریتم جدید اینستاگرام به زمان نیاز دارند. شرکت ها باید استراتژی های خود را تغییر دهند. برای یافتن بهترین زمان پست کردن عکس و ویدیو باید آزمون های جدیدی انجام شود.و راه های جدیدی برای ترغیب کردن فالوورها برای تعامل با پست ها باید کشف شوند.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :

سئو در سال ۲۰۱۷

انتخاب کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

تاثیر تنوع لینک در رنکینگ

افزایش عضو در شبکه های اجتماعی

منبع: https://www.instagramiran.com

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

انتشار محتوای جدید برای سئو سایت

انتشار محتوای جدید برای سئو سایت

انتشار محتوای جدید برای سئو سایت: یکی از سوالاتی که برای سئو مطرح است این …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *