صفحه اصلی / دسته‌بندی نشده / نکات مهم در سئوی غیر تکنیکال و سئوی تکنیکال

نکات مهم در سئوی غیر تکنیکال و سئوی تکنیکال

سئوی غیر تکنیکال و سئوی تکنیکال چیست؟ در این مقاله قصد دارید به نکاتی در خصوص سئوی غیر تکنیکال و سئوی تکنیکال بپردازیم. امیدوارم این مقاله مورد استفاده دوستان قرار گیرد.

نکات سئوی غیر تکنیکال

  • ایجاد عنوان: عنوان یکی از مهم ترین المان های محتوای یک صفحه می باشد و تا حدود زیادی در رتبه بندی یک محتوا تاثیر گذار است. عنوان باید شامل کلیدواژه های اصلی شما باشد زیرا این مساله هم در رتبه بندی یک صفحه تاثیر گذار است و می تواند موجب شود که موتورهای جستجوگر یک محتوا را با موضوع مورد نظر کاربر مرتبط تر در نظر بگیرند و هم در نرخ کلیک کاربران تاثیر گذار می باشد. عناوین محتواهای شما باید به قدر کافی جذاب باشند و نظر بیننده را در همان لحظه اول جلب نمایند، زیرا عناوین بهترین فرصت شما برای ایجاد تاثیر اولیه و جلب نظر کاربران می باشند.
  • قرار دادن کلمات کلیدی اصلی سایت در میان صد کلمه ی اول یک متن: کلیدواژه های انتخابی شما باید در متن های موجود در صفحات شما گنجانده شود و شما باید برای این کار استراتژی مناسبی را اتخاذ نمایید. یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکات در گنجاندن کلیدواژه ها درون یک متن محل قرار دهی آنها می باشد، شما باید سعی کنید کلیدواژه های اصلی مد نظر خود را در ابتدای پاراگراف اول متن خود بگنجانید و یا به عبارتی آنها را در میان صد کلمه اول محتوای صفحه ی خود جای دهید زیرا این مساله تضمین می­کند که گوگل به سادگی خواهد توانست موضوع مقاله شما و ارتباط آن با عبارت مورد جستجوی کاربران را درک کند و مقاله شما گوگل را دچار تردید نمی­کند.
  • دادن لینک به دامنه های دیگر: لینک دهی به سایت های دیگر در یک محتوا هم می تواند موجب جلب نظر کاربران و هم جلب نظر گوگل گردد. با لینک دادن به دامنه های معتبر که دارای موضوعی مرتبط با موضوع وب سایت شما هستند، شما به گوگل کمک می کنید که موضوع وب سایت شما را بهتر درک کند و وب سایت شما را با موضوعات جستجوی کاربران مرتبط تر در نظر بگیرد، علاوه بر این شما با این کار گوگل نشان داده اید که این لینک دهی شما به منظور دادن اطلاعات بیشتر به کاربران حتی به قیمت از دست دادن ترافیک و هدایت ترافیک وب سایت خود به وب سایت دیگری می باشد. این مساله موجب می شود که هم کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند و هم گوگل دامنه شما را دامنه معتبر تری در نظر بگیرد.
  • ایجاد محتواهای با کیفیت: محتواهایی که شما برای وب سایت خود ایجاد می کنید باید با کیفیت باشند، یعنی باید از لحاظ معنایی و اطلاعاتی غنی باشند و به قدرکافی طولانی و جامع باشند و همچنین منحصر به فرد باشند. چنین محتواهایی کاربران را به وب سایت شما می کشاند زیرا نمی توانند محتوایی مشابه آن را در جای دیگری بیابند.
  • بروز رسانی محتواهای قدیمی: شما باید دائما و به طور منظم محتواهای قدیمی وب سایت خود را بروز رسانی کنید و اطلاعات منسوخ شده را از آنها حذف نموده و آنها را با اطلاعات جدید غنی سازی نمایید علاوه بر این شما باید به طور منظم محتواهای جدیدی در وب سایت خود منتشر نمایید تا وب سایت شما دائما به روز باقی بماند. به خاطر داشته باشید که مساله بروز رسانی محتواهای قدیمی در رتبه بندی وب سایت شما تاثیر گذار است.

تا اینجا به مسائلی اشاره کردیم که اصطلاحا به آنها سئوی غیر تکنیکال گفته می شود و درباره محتوای وب سایت شما بودند اما موتورهای جستجوگر و ربات های آنها تنها محتوای وب سایت شما را نمی خوانند بلکه کدهای شما را نیز می خوانند.

در ادامه قصد داریم شما را نکاتی درباره بهینه سازی ساختار کلی و کدهای وب سایت آشنا نماییم که این نکات سئو به سئوی تکنیکال شهرت یافته اند.

نکات سئوی تکنیکال

  • تگ عنوان: تگ عنوان، عنوان یک صفحه است، عنوانی است که هنگام نمایش یک صفحه در صفحه نتایج جستجوها در بالای لینک صفحه با تیتر درشت و به رنگ آبی نملیش داده می شود. تگ عنوان یک المان بسیار با اهمیت در بهینه سازی یک صفحه می باشد، این تگ باید شامل کلیدواژه های اصلی مطلب مورد نظر باشد تا آن محتوا بهتر بتواند توسط موتورهای جستجوگر برای کلیدواژه های نام برده رتبه بندی گردد. تگ عنوان باید کمتر از ۵۵ کاراکتر داشته باشد زیرا در غیر این صورت این عنوان به صورت خود به خود کات می شود و خوانایی خود را برای کاربران از دست می دهد. تگ عنوان باید به قدر کافی جذاب باشد تا بتواند کاربر را در نگاه اول جذب نمایند و کاربر را متقاعد کند که بر روی آن کلیک نماید. تگ عنوان باید منحصر به فرد باشد و به هیچ وجه نباید در صفحات از تگ عنوان تکراری استفاده نمایید زیرا می تواند موجب جریمه شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر شود. دقت داشته باشید که ایجاد تگ عنوان برای هر صفحه از لحاظ سئو الزامی است.
  • متا تگ هامهم ترین متا تگی که شما باید به آن توجه نمایید، توضیحات متا یا “Meta Description Tag” می باشد. توضیحات متا همان جملاتی هستند که در زیر لینک هر وب سایت در صفحه نتایج جستجوها نمایش داده می شوند و به عنوان توضیح کوتاهی از محتوای صفحه ارائه می گردند. با وجود آنکه توضیحات متا نقش مستقیمی در رتبه بندی ها ندارد و ایجاد کردن یا ایجاد نکردن آنها هم کاملا اختیاری می باشد، اما به جرات می توان گفت یکی از تاثیر گذار ترین عناصر در جذب ترافیک برای یک صفحه می باشد. زیرا توضیحات متا تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر کاربران و مجاب کردن آنها برای کلیک کردن بر روی لینک مطلب شما از میان تمامی لینک های موجود در صفحه نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر، دارندپس اگر قصد دارید کاری کنید که کاربران از میان تمامی نتایج موجود در صفحه نتایج موتورهای جستجوگر لینک شما را انتخاب نمایند باید توضیحات متای جذابی ایجاد نمایید. دقت داشته باشید که توضیحات متای شما باید کمتر از ۱۵۰ کاراکتر داشته باشد و اگر بیش از این تعداد کاراکتر را شامل شود توسط گوگل نیمی از آن کات می گردد.
  • سر تیتر ها: سر تیتر ها که از آنها با نام تگ ها ی H نیز یاد می شوند یکی دیگر از المان های بسیار با اهمیت سئوی یک وب سایت هستند. تگ های H که اولین و مهم ترین آنها تگ H1 است برای مشخص کردن تیترها در یک متن استفاده می شوند. تیتر اصلی و یا عنوان اصلی یک محتوا درون تگ H1 قرار داده می شود و به ترتیب زیر تیترهای بعدی در تگ ها H2، H3 و … قرار داده می شوند. برای مثال در این مقاله تیتر اصلی ما ” گام به گام سئو برای رتبه بندی یک وب سایت جدید در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر” می باشد و لذا تگ H1 ما به فرم زیر خواهد بود:

<h1> گام به گام سئو برای رتبه بندی یک وب سایت جدید در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر </h1>

دقت داشته باشید که هرچقدر مقاله شما طولانی تر و جامع تر باشد تعداد تگ های H مقاله شما بیشتر خواهد بود. توجه داشته باشید که باید در هر صفحه تنها یک تگ H1 وجود داشته باشد اما شما به هر تعداد که نیاز داشته باشید می توانید در یک صفحه تگ های H2، H3 و … ایجاد نمایید.

  • نقشه سایت: نقشه سایت برای موتورهای جستجوگر مثل نقشه راه ها برای ما در حین سفر می ماند. نقشه سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کند که مسیر هر یک از صفحات وب سایت را به سادگی بیابند و این امر موجب می شود که شما بتوانید اطمینان حاصل کنید که موتورهای جستجوگ تمامی محتواهای وب سایت شما را می یابند و آنها را ایندکس گذاری می نمایند.

دو نوع نقشه سایت مختلف می تواند در یک وب سایت وجود داشته باشد، نقشه سایت XML و نقشه سایت HTML. کدهای ایجاد شده برای نقشه سایت XML مخصوص موتورهای جستجوگر می باشد و به گونه ای می باشد که تنها موتورهای جستجوگر قادر به درک آنها هستند اما نقشه سایت HTML برای کاربران و مسیر یابی آنها در وب سایت تهیه می گردد. اگر وب سایت شما بیش از صد صفحه مختلف را شامل شود و قرار دادن همه آنها در نقشه سایت HTML ضروری نمی باشد و شما می توانید تنها صفحاتی که مطالب بنیادی تر در آنها وجود دارد را در نقشه سایت HTML ذکر نمایید اما در نقشه سایت XML تمامی صفحات باید ذکر شوند و هیچ صفحه ای نباید جا بیفتد. ابزارهای مختلفی برای ایجاد نقشه سایت XML وجود دارد (برای مثال XML Sitemap Creator) که شما می توانید با استفاده از آنها برای وب سایت خود نقشه سایت XML ایجاد نمایید. پس از ایجاد نقشه سایت XML شما باید آن را در Google Webmaster Center و Bing و دیگر موتورهای جستجوگر ثبت کنید تا آنها وب سایت شما را ایندکس گذاری نمایند.

  • نام دامنه: وب سایت هایی که نام دامنه آنها شامل کلیدواژه یا کلیدواژه های مد نظر آنها برای رتبه بندی هستند، شانس بیشتری در رتبه بندی برای آن کلیدواژه ها دارند و همچنین وب سایت هایی که نام دامنه آنها دقیقا با عبارتی که می خواهند برای آن رتبه بندی شوند یکسان است شانس بسیار زیادی برای رتبه بندی دارند. اما یک مشکل اساسی در این زمینه وجود دارد و آن مشکل این است که نام های دامنه ای که دقیقا با کلیدواژه های مد نظر شما یکسان هستند نام های دامنه منحصر به فردی نمی باشند و ممکن است افراد زیادی به دنبال چنین نام های دامنه ای باشند از این رو برای انتخاب نام دامنه معمولا ترکیبی از نام برند و کلیدواژه ها استفاده می گردد. اما کدامیک بهتر است؟ این مساله بستگی به استراتژی های سئوی شما دارد، آیا تمام ترافیک شما از طریق سئو تامین می شود؟ پس بهتر است نام دامنه ای انتخاب نمایید که دقیقا با کلیدواژه مد نظر شما یکسان است. مثلا com یا gardeshgari.com اما اگر تنها بخشی از ترافیک شما از گوگل تامین می شود می توانید نام برند خود را نیز در نام دامنه بگنجانید.
  • ساختار URL ها: ساختار URL ها یک مساله حائز اهمیت در سئوی وب سایت است که معمولا افراد به آن توجه چندانی نمی کنند. اگر URL ها دارای ساختار بهم ریخته و نا مفهومی باشند موتورهای جستجوگر برای کراول کردن آنها با مشکل مواجه خواهند شد. این مساله ممکن است موجب شود که موتورهای جستجوگر وب سایت شما را ایندکس گذاری ننمایند و این به منزله رتبه بندی نشدن وب سایت شما است. برای آنکه URL های بهتری در وب سایت خود داشته باشید موارد زیر را در ایجاد URL رعایت نمایید:
  • URL های شما نباید شامل کاراکترهای غیر اصلی مثل ($ & % + * ?) را در URL های خود استفاده نمایید.
  • URL های کوتاه تر معمولا در رتبه بندی ها عملکرد بهتری نسبت به URL های طولانی تر دارند.
  • زیر دامنه ها در رتبه بندی ها عملکرد بهتری نسبت به زیر دایرکتوری ها دارند.
  • به جای آندرلاین (_) از دش (-) استفاده نمایید.
  • در حالت کلی فقط باید از اعداد و حروف در ایجاد URL ها استفاده نمود.
  • ساختار لینک دهی داخلی در وب سایت: شیوه ای که شما برای لینک دهی داخلی وب سایت خود استفاده می نمایید می تواند تاثیر بسزایی بر رتبه بندی وب سایت شما داشته باشد. در زیر نکاتی برای لینک دهی داخلی وب سایت آورده شده است:
    • تعداد لینک های داخلی در هر صفحه باید کمتر از ۱۰۰ عدد باشد.
    • بهتر است برای ایجاد لینک های داخلی در وب سایت و حتی لینک های خارجی از انکر تکست ها استفاده نمایید که در آنها عبارات غیر تکراری و تا حد امکان دارای کلیدواژه های اصلی استفاده شده باشد.
    • بهتر است لینک دهی داخلی در وب سایت درون متن ها انجام شود نه در کنارهای صفحه و حاشیه های بالایی و پایینی.
    • برای لینک های غیر مرتبط و کم ارزش از تگ های Nofollow استفاده نمایید.
  • تگ alt: همان طور که در بخش های اولیه این مقاله گفته شد، موتورهای جستجوگر قادر به درک محتواهای متنی هستند اما به هیچ وجه درکی از محتواهای تصویری ندارند، از این رو برای آنکه به موتورهای جسجوگر کمک کنیم که بتوانند محتوا های غیر متنی را ایندکس گذاری نمایند باید از تگ alt برای آنها استفاده نماییم. تگ alt در واقع توضیح کوتاهی درباره یک تصویر است که برای موتورهای جستجوگر نوشته می شود. دقت داشته باشید که برای محتواهای تصاویری علاوه بر تگ alt باید یک نام نیز تعیین نمایید که مرتبط با موضوع آن محتوا باشد. این مساله نیز می تواند در رتبه بندی وب سایت تاثیر گذار باشد.

تا اینجا تمامی نکاتی که ذکر شد در رابطه با سئوی داخلی یا On-Page SEO بود، در ادامه نکاتی درباره سئوی خارجی یا Off-Page SEO برای شما بیان خواهیم نمود.

لینک سازی

جذب بک لینک (Back Link) یا لینک های ورودی در یک وب سایت، یکی دیگر از نکاتی است که می تواند در رتبه بندی های وب سایت بسیار تاثیر گذار باشد. هر چقدرکه تعداد لینک های دریافتی یک وب سایت بیشتر باشد، اعتبار دامنه وب سایت بیشتر خواهد بود و وب سایت پتانسیل کسب رتبه بهتری را در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر خواهد داشت. البته مساله مهم تر از تعداد لینک های دریافتی، کیفیت لینک های دریافتی می باشد، هر چقدر لینک های دریافتی یک وب سایت با کیفیت تر باشند یا به عبارتی لینک های دریافتی از دامنه های معتبر تری باشند، ارزش و اعتباری که برای دامنه وب سایت به همراه می آورند بیشتر خواهد بود. دقت داشته باشید که همان قدر که لینک های مرتبط و با کیفیت می تواند برای دامنه اعتبار زیادی به همراه بیاورد، لینک های بی کیفیت و غیر مرتبط می تواند موجب شود که موتورهای جستجوگر گوگل به اعتبار وب سایت بدگمان شده و یا وب سایت را جریمه نمایند.

ترفندهایی که باید در پروسه لینک سازی از آنها پرهیز نمایید:

  • تعویض لینک به هیچ وجه نمی تواند بر اعتبار دامنه یک وب سایت بیفزاید و در بهترین حالت اگر موجب جریمه شدن وب سایت نگردد، هیچ سودی برای وب سایت نخواهد داشت.
  • اگر شما لینک هایی را برای وب سایت خود خریداری نمایید و گوگل متوجه این موضوع شود، وب سایت شما به طور کلی از موتورهای جستجوگر حذف می گردد.
  • دریافت لینک از وب سایت های اسپمی و غیر مرتبط می تواند برای وب سایت شما مشکل ساز شود.
  • اگر تمامی لینک های شما از وب سایت های بسیار با کیفیت جذب شده باشند که اعتبار دامنه آنها بالاتر از شماست و انکر تکست های غنی از کلیدواژه های بسیار قوی نیز برای لینک دهی ها استفاده شده باشد، ممکن است گوگل به شما مشکوک شود که لینک ها جعلی هستند.

ترفند های لینک سازی درست و سازگار با قوانین موتورهای جستجوگر:

  • استفاده از لینک های مرده: در دنیای وب هزاران لینک مرتبط با زمینه کاری در وب سایت های مختلف وجود دارد که به وب سایت های دیگری ارجاع می دهند. برخی از این وب سایت ها ممکن است بنا به دلایلی دیگر وجود نداشته باشند و یا محتوای مربوطه را حذف نموده باشند و یا به هر دلیلی لینک در یک وب سایت مرتبط با زمینه کاری شما وجود داشته باشد که به محل مرده ای ارجاع می دهف شما باید این لینک ها را شناسایی کنید و به صاحبان وب سایت ایمیل بزنید و آنها را از وجود این مشکل آگاه کنید. حال می توانید به آنها پیشنهاد بدهید که به جای آدرس مرده به مطلب مرتبطی در وب سایت شما لینک بدهند.
  • استفاده از رسانه های اجتماعی: شما با ایجاد پروفایل های فعال در رسانه های اجتماعی خوش نام مثل لینکدین می توانید رویت پذیری خود را برای کسانی که زمینه کاری مشابهی با شما دارند افزایش دهید و فرصت دریافت لینک را برای وب سایت خود به وجود آورید.
  • لینک دهی در فروم ها: برخی فروم های پرسش و پاسخ به شما این امکان را می دهند که در پاسخ های خود برای صحه گذاشتن بر موضوع به مطلبی لینک بدهید، شما می توانید از این فرصت برای لینک دهی به وب سایت خود استفاده نمایید و تا زمانی که لینک شما Nofollow نشود شما می توانید از مزایای این لینک در رتبه بندی ها استفاده نمایید.
  • بررسی لینک های دریافتی رقبا: شما می توانید با بررسی پروفایل لینک های دریافتی رقبا وب سایت هایی که به آنها لینک داده اند را شناسایی کنید و سعی در برقراری ارتباط با آنها نمایید و از برتری های مطالب خودتان با آنها گفتگو کنید تا بتوانید آنها را مجاب کنید که به محتواهای قوی شما نیز لینک بدهند.

این راه کارها که در بالا ذکر شده و راه کارهای بسیار دیگری مثل ایجاد گست پست (پست مهمان ) ، استفاده از دایرکتوری ها، سعی در برقراری ارتباط با وب سایت های دیگری که در زمینه کاری ما فعال هستند و ایجاد محتواهای منحصر به فرد و جامع برخی دیگر از راه کارهایی هستند که می توان برای جذب لینک از آنها استفاده نمود.

منبع: https://iranseosite.ir/

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

مخفی کردن کلمات کلیدی

مخفی کردن کلمات کلیدی

مخفی کردن کلمات کلیدی آموزش بهینه سازی سایت مخفی کردن کلمات کلیدی در متن یا …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *