خصوصیات تگ عنوان

تگ عنوان ( تگ Title ) یکی از مهمترین تگ ها هم برای کاربران و بازدید کننده های سایت و هم برای جستجوگرهای وب می باشد . متنی که داخل این تگ قرار میگیرد عنوان صفحه را مشخص میکند که در title bar مرورگر به کاربران نشان داده می شود.

توجه داشته باشید متن داخل این تگ در صورت زیاد بودن ادامه ی آن توسط مرورگر حذف میشود پس از عناوین کوتاه استفاده کنید.

در ادامه آموزش سئو (seo) استفاده ی مناسب از این تگ و اینکه چه کلماتی استفاده شود بطور کامل توضیح داده شده است.

نحوه ی استفاده از آن بصورت زیر می باشد :

<html>

    <head>

      <title> متن عنوان صفحه </title>

      .

      .

   </head>

   <body>

      .

      .

      .

   </body>

</html>

تگ عنوان چیست؟

اولین نکته ای که می خواهم به آن بپردازم معناشناسی است. تگ عنوان یک متا تگ نیست (اگرچه اغلب به اشتباه یکی در نظر گرفته می شوند) و به این دلیل است که من یک مبحث جداگانه به آن اختصاص داده ام. تگ عنوان به صورت ضریبی جداگانه درنظر گرفته می شود که در بالای متن وب قرار می گیرد و موضوع متن را مشخص می کند.

چگونه تگ عنوان روی سئو تاثیرگذار است؟

در ابتدا دوباره باید یادآور شوم که تگ عنوان راهنمایی برای ایندکس کردن گوگل است که نشان می دهد محتوای صفحه در چه موردی است. بنابراین در ابتدایی ترین حالت اگر کسی جستجو کند “خصوصیات تگ عنوان ” صفحه ما به احتمال زیاد در نتایج جستجوی برای این عبارت خواهد آمد (با توجه به عنوان مطلب ما) اگرچه جایگاه آن در نتایج بستگی به عوامل گوناگونی دارد

یک عبارت خاص باعث ایجاد نتایج بسیاری خواهد شد اما اجازه دهید بگویم که تگ عنوان و عبارت مورد جستجو خاص تر هستند. “لباس کش باف پشمی سبز و نارنجی رنگ” یک صفحه وب با این عبارت در عنوان به احتمال قریب به یقین در جستجو شماره یک خواهد بود بدون نیاز به بهینه سازهای دیگر.(واقعا دلیل این اتفاق مشخص است.نیست؟!!!)

بنابراین آیا این مسئله به این معناست که شما باید تعداد زیادی عبارت کلیدی که می خواهید برای آنها نشان داده شوید را در تگ عنوان خود قرار دهید؟

خیر اینگونه نیست. البته اینکار به همین منظور استفاده می شود (برگردیم به ۱۹۹۸ زمانی که دایناسورها در اینترنت پرسه می زدند) اما امروزه این کار باعث اعمال مجازات از سوی پنگوئن گوگل خواهد شد.

این روزها بهترین راه برای بهینه سازی یک تگ عنوان، به نظر من (و تعدادی دیگر از سئوکاران معتبر)، عدم بهینه کردن آن است. آن را مختصر و مفید نگه دارید، نام پست یا محصول و در ادامه یک جداکننده و پس از آن نام برند شما. برای جداکننده شما می توانید از کاراکترهای مختلفی استفاده نمایید مانند:

: نام برند (colon)

| نام برند (pipe)

– نام برند (dash)

:: نام برند (double colon)

هرکدام که از نظر شما بهتر به نظر می رسد. شخصا یکی از طرفداران کارکتر :: هستم.

این روزها اطمینان و اعتبار یکی از فاکتورهای کلیدی رنکینگ گوگل برای سایت ها بشمار می رود. برای محصولی ممکن است به این صورت بنظر برسد:

<title>نام محصول شما :: دسته محصول :: برند شما</title>

اما توصیه من این است که تا جاییکه می توانید آنرا مختصر و مفید نگه دارید.

یکی از چیزهایی که باید مراقبش باشید این است که خیلی از بلاگ های رایگان و سیستم عامل های مدیریت محتوا مانند وردپرس، بصورت پیشفرض تگ عنوان را می چرخوانند و عنوان برند شما را در ابتدا و در ادامه نام صفحه یا محصول را می آورند. مطمئن شوید که این روند را تغییر می دهید چرا که همیشه باید نام و در ادامه نام برند بیاید، البته با یک استثناء … صفحه اول.

بهینه سازی عنوان صفحه اول

تگ عنوان صفحه اول شما، تنها تگی است که باید برای آن وقت بگذارید، اما مجدد تکرار می کنم با روش های قانونی. دو کار است که می توانید انجام دهید:

  1. استفاده از بند یا عبارتی که برند سایت شما را مشخص می کند. عنوان صفحه اول چنین سایتی این گونه است:

<title>نیوسئو | اینترنت را آسان بدانید</title>

  1. از یک یا دو عبارت کلیدی مرتبط که بنظر خودتان سایت باید برای آنها دارای رنک شود، استفاده کنید. این عبارات بایستی همواره بعد از نام برند شما بیایند:

من از روش دوم برای این سایت استفاده کرده ام اما انتخاب روش به عهده خود شماست؛ فقط در انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید.

تگ عنوان شما نباید بیش از ۷۰ کاراکتر باشد، هر کاراکتری بیش از این در نتایج جستجو کوتاه خواهد شد.

نکته دیگری که در مورد تگ عنوان می خواهم بگویم این است که آن چیزی است که کاربران در نتایج جستجو می بینند (خط آبی که در گوگل به صفحه شما لینک می دهد). همانطور که در بالا آمد تگ عنوان را ساده نگه دارید (نام محصول یا مقاله + برند) در نتیجه به خوبی در نتایج جستجو ظاهر می شود.

استفاده از برندتان در عنوان به این معناست که کاربران هنگام جستجو در وب شروع به بررسی نتیجه جستجو در سایت شما می کنند که این امر نه تنها باعث معرفی برند شما به گوگل بلکه باعث آشنایی و اعتماد کاربران به آن نیز می گردد.

البته ناگفته نماند از ماه ها پیش گوگل خودش برند را از صفحه اصلی با الگوریتمی خاص شناسایی کرده و در پایان عناوین صفحات داخلی ثبت می نماید (به همین دلیل است که در این سایت در صفحات داخلی برند را در عنوان نمی بینید)

توضیحی مختصر:

  1. تگ عنوان یکی از بخش های کلیدی عنوان صفحات است.
  2. از تگ عنوان برای دادن لینک در نتایج جستجو استفاده می شود.
  3. برای محصولات یا مطالب صفحات از فرمت زیر استفاده کنید:
<title>تمام ویژگی های یک عنوان خوب | نیوسئو</title>
  1. برای صفحه اول از فرمت زیر استفاده کنید:
<title>نیوسئو | جدیدترین مقالات آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت</title>
  1. از بیشتر از ۷۰ کاراکتر برای تگ عنوان استفاده نکنید.
  2. کلمات کلیدی درستی بکار ببرید تا جریمه نشوید!

خب به این صورت می توانید تگ عنوان خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر یا هرگونه پرسشی دارید می توانید از طریق قسمت نظرات یا از طریق ایمیل با بنده در ارتباط باشید.

نکته: هر زمان که از نام برند استفاده کردم منظورم نام سایت شما بود.

منبع: نیوسئو

 

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

بهینه سازی فروشگاه اینترنتی یکی از جنبه های مهم برای ایجاد رقابت و برتری  گرفتن از …

یک دیدگاه

  1. سلام ممنون از بابت ایم مطلب خوبتون من مونده بودم که تگ عنوان چه مزیتی داره و به چه دردی می خوره متشکرم ازشما

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *