صفحه اصلی / الگوریتم جستجو / الگوریتم Page Layout گوگل

الگوریتم Page Layout گوگل

الگوریتم top heavy با نام دیگر آن الگوریتم Page Layout گوگل ، با تبلیغات سنگین و زیاد بالای وب سایت مبارزه می کند.سایت هایی که محتوای اصلی صفحات آنها، در پایین تبلیغات زیاد، گم شده است، ممکن است توسط این الگوریتم دچار افت شوند.

عملکرد این الگوریتم به خصوص برای سایت های فارسی زبان همچنان ضعیف است و سایت های زیادی با تبلیغات بسیاری سنگین بنری و پست ثابت، همچنان در صدر نتایج هستند و کوچکترین افتی نداشتند.طبیعی است، گوگل صرف داشتن تبلیغات زیاد در بالای وب سایت ها، خصمانه برخورد نمی کند.گوگل همه فاکتور ها را در کنار هم قرار می دهد، و سپس قضاوت می کند.وقتی می بیند، سایتی فاکتور های مثبت زیادی دارد، صرف تبلیغات سنگین در بالای سایت، آن را جریمه نمی کند(به صورت الگوریتمی) .لذا تبلیغات زیاد در بالای وب سایت ها، تنها یک فاکتور منفی است(با وزن نسبتا زیاد) که از سال ۲۰۱۲ (خرداد و تیر ۹۱) به جمع سایر فاکتور های منفی رتبه بندی گوگل پیوست.

گوگل با آپدیت الگوریتم طرح بندی خود (Page Layout Algorithm) ، به نوعی به مدیران سایت ها و وب مسترها هشدار داد که از تبلیغات بسیار زیاد در سایت جلوگیری کنند.

هدف گوگل از این آپدیت این است که به محتوای سایت خود نسبت به تبلیغات ، بیشتر اهمیت بدهید ،کاری کنید که کاربران جذب محتوای شما باشند ، تا به حال مشاهده کرده اید که سایتی را در گوگل جستجو می کنید و وارد آن میشود ، اما باید کلی سایت را بگردید تا محتوای مورد نظر خود را از سایت پیدا کنید ، به دلیل اینکه سایت مورد نظر دارای تبلیغات بسیار زیادی است. اما این برای گذشته بود و گذشته ها گذشته است . گوگل از امروز با این نوع  سایت ها برخورد جدی می کند.

گوگل این الگوریتم را بر اساس نظرات و خواسته های کاربران خود که در مدت های گذشته ، پیغام هایی برای شکایت از این سایت ها داده بوند ، ایجاد و بروز رسانی کرد ، کاربران از وجود یک جنگل لینک و تبلیغات در سایت خسته می شوند ، از این پس گوگل این خستگی را می فهمد و رتبه سایت مورد نظر را  شدیدا کاهش خواهد داد.

این الگوریتم در سایت هایی که تبلیغاتی بسیار زیادی ندارند ، هیچگونه تاثیری نخواهد گذاشت ، چون بالاخره تبلیغات یکی از اصول اینترنت و تجارت الکترونیک می باشد ، گوگل اصلا چنین چیزی را نمی خواهد ، تنها هدف گوگل این است که زمانی که کاربر وارد سایت شما می شود بدون هیچگونه تکان دادن اسکرول (scrolling) محتوای شما را مشاهده کند.

اگر سایت شما هم دارای تبلیغات بسیار زیاد و بزرگی در اول صفحه می باشد ، سعی کنید تا زمانیکه خزنده گوگل وارد سایت شما می شود ، آن را اصلاح کنید در غیر اینصورت گوگل ، شما را از اتوبوس خود ، بیرون خواهد انداخت.

به هر حال ، گوگل از شما رعایت عناصری را می خواهد :

به طراحی بی اعتنایی نکنید

اگر شما با سایتی که در هم بر هم و بسیار شلوغ است و در این صفحه شلوغ تبلیغات زیادی وجود دارد ، انتظار اعتماد کاربران را به خود دارید کاملا در اشتباه هستید ، قرار دادن تبلیغات در هدر سایت تنها در صورتی ممکن می شود که شما از آن ها به صورت هوشمندانه استفاده کرده اید و اگر شما در بالای سایت خود از تبلیغات بزرگ و برجسته ای استفاده کرده اید مطمئن باشید که گوگل با شما برخورد خواهد کرد. به عبارتی دیگر ، گوگل به طراحی سایت نیز رتبه می دهد.

اسلایدر ها مورد هدف این الگوریتم نیست

اسلایدر ها و معمولا عناصری که با استفاده از جاوا اسکریپت ایجاد می شوند ، گوگل آن ها را مورد تاثیر قرار نخواهد داد ، به عبارتی دیگر Page Layout Algorithm کاری به کار جاوا اسکریپ ندارد

این را هم بدانید که گوگل اعلام کرده است که از بین هر ۱۰۰ سایت ، ۱ سایت مورد هجوم این الگوریتم قرار گرفته است.

منبع:  nitweb.ir و سئو روز

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

انواع الگوریتم های جستجو

انواع الگوریتم های جستجو

خلاصه ای از انواع الگوریتم های جستجوی گوگل و موتورهای جستجو موتور های جستجو از …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *