صفحه اصلی / آموزش بهینه سازی سایت / سئو بر فروش اینترنتی

سئو بر فروش اینترنتی

تاثیر سئو بر فروش اینترنتی

Seo (سئو) مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد در واقع  صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده می باشد را ایجاد  می کند به طور قطع سئو بر فروش اینترنتی تاثیر گذار است.

با توجه به اینکه بیش از ۸۵ در صد از بازدیدهای اینترنتی از طریق موتورهای جستجوگر انجام می شود و بیشتر بازدیدکنندگان وب سایت ها عبارتند از کسانی که به نحوی عبارتی را در موتورهای جستجوگر وارد کرده اند و سراغ یک وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی رفته اند؛  لذا رتبه شما در موتورهای جستجوگر مانند این است که:

فروشگاه شما در محلی پر رفت و آمد و در یک مسیر شلوغ واقع شده باشد ، به شکلی که روزانه هزاران نفر فروشگاه شما را مشاهده نمایند و در صورتی که سایت شما از رتبه مناسبی در موتورهای جستجوگر برخوردار نباشد ، به مانند این است که فروشگاه شما در محله ای دور افتاده واقع شده که روزانه حداکثر ده ها نفر از مقابل فروشگاه شما عبور می کنند .

و برای بالا بردن رتبه سایت یا فروشگاه خود باید از اصول سئو کمک بگیرید. اصول سئو به دو صورت می باشد :

پارامترهای درون سایت (On-Page Factors): پارامترهای درون سایت نظیر نام دامنه، عنوان صفحات، متن صفحات، متاتگ ها، html تگ ها و کلیه موارد دیگر که درون خود سایت است.

پارامترهای بیرون سایت (Off-Page Factores): نظیر بالابردن محبوبیت سایت، بهینه سازی متن لینک هایی که به سایت لینک می شود، فعالیت در شبکه های اجتماعی یا تبلیغ سایت در دیگر سایت های مرتبط می باشد.

که به اختصار توضیحاتی را به شما عزیزان  ارائه میدهیم:

  1. استفاده از بهترین کلمات کلیدی: اگر CMS شما قابلیت گذاشتن کلمات کلیدی برای مطلب را دارد حتما از کلمات کلیدی مرتبط با مطلب خود استفاده کنید. در سایت فروشگاهان شما در هنگام معرفی محصول یا نوشته با ماژول تعبیه شده در سیستم و راهنمایی های مربوط به آن می توانید بهترین کلمه ی کلیدی را انتخاب کنید.
  1. استفاده درست از تگ Title:تگ title تگ ظریف در عین حال مهم ترین تگ از نظر SEO است (بعد از متا) . شما باید در تگ Title کلماتی کوتاه در عین حال با معنی بیان کنید.
  1. انتخاب نام درست فایل فارسی یا انگلیسی : استفاده از عنوان فارسی یا انگلیسی در نام فایل هر کدام مزایا و معایبی دارند.
  1. احتیاط سینتکس (Syntax) برای استفاده از تگ های Meta و Title: سینتکس لازمه را در تگ Title کمتر از ۶۶ کاراکتر استفاده شود. در تگ متا برای description کمتر از ۱۶۰ کاراکتر و برای keywords بیشتر از ۵ کلمه استفاده نکنید.
  1. استفاده از description در تگ : Meta این هم یکی از متا های اساسی در SEO هست که باعث می شه توضیح مختصری درباره سایتتون (فروشگاه اینترنتی شما ) در پایین لینک نشون داده بشه که حتما باید توضیح کوتاه با ۱۶۰ کاراکتر و کمتر باشد.
  1. ایجاد یک صفحه با لینک های جالب: در سایت خود حتما از لینک ها استفاده کنید و حتی الامکان تمامی محتوای صفحات را در یک صفحه بیان نکنید و به صفحات دیگر لینک دهید. حتی سعی کنید لینک ها خارج از سایت باشد مثل مطالب جالب . صفحه اصلی سایت شما باید تا حد امکان سبک باشد و مطالب را به چندین فایل تقسیم تقسیم کنید. اگر صفحه اصلی سایت شما با فرمت PHP است فایلhtm و index.html و حتی الامکان default.aspx نیز بسازید تا به همان فایل php کاربر را هدایت کند. در همین صفحات هدایت کاربر را بعد از ۳ ثانیه یا کمتر هدایت کنید و در این فایل ها تا حد امکان تگ های متا نشان دهید. هم چنین کلمات کلیدی و توضیحات و عناوین پست ها را با لینک قرار دهید. اما آن ها را مخفی نکنید.
  1. از مشخصات ALT و Title در تگ های img و a استفاده کنید: استفاده از این مشخصات در تگ های ذکر شده نیز تاثیر بسیاری در جستجوی عکس گوگل دارد در حقیقت این دو مشخصه نام و مشخصات یک عکس در وب را نشان می دهد. هم چنین اگر عکس شما باز نشد ، بتوان با نمایش یک متن کاربر را متوجه منظور عکس یا بازنشدن آن کرد.
  1. اولین قدم برای نمایش سایت شما نمایش آن در گوگل یا سرویس های مشابه ثبت کنید. برای این کار به نشانی ذیل بروید.

https://www.google.com/intl/fa/add_url.html

پس از ثبت کردن سایتتان ۱۰ روز الی ۲ ماه طول می کشد تا به ربات های گوگل معرفی شود. برای اطمینان از ثبت سایتتان جستجو کنید site:yoursite.com.

  1. استفاده از: Validator آخرین گام برای بهبود SEO سایت استفاده از Validator سایت W3C می تواند به شما کمک کند تا خطا های سایتتان از بین برود و رتبه سایت شما بالا بیاید . البته می توانید به خطاهای گرفته شده اهمیت ندهید و فقط خطاهایی که به نظر خودتان منطقی می آید درست کنید. زیرا این ربات بسیار اشتباه می کند و اشتباه هم نکند بسیار سخت گیر است. با مراجعه به http://validator.w3.org و وارد کردن آدرس سایت خود خطاهای سایت خود را بگیرید.
  2. فایل robots.txt ، اختیاری ولی مهم : نمی توان درمورد وبلاگ ها به کار برد ولی اگر شما صاحب یک سایت می توانید این فایل را ایجاد کنید و در root اصلی سایت آپلود کنید.  طرز نوشتن محتوای این فایل (Syntax) به این صورت است:User-agent: *
    Disallow: /cgi-bin/
    Disallow: /js/
    Disallow: /css/
    Sitemap: Enter Your Sitemapمحتوای این فایل مثل محتوای بالایی باشد فقط به جای Enter Your Sitemap آدرس xml سایت مپ خود را قرار دهید.

منبع: فروشگاهان

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

تاثیر تنوع لینک در رنکینگ

تاثیر تنوع لینک در رنکینگ

تنوع لینک در رنکینگ گوگل همواره موثر بوده و هست.: من اعتقاد دارم که شما …

یک دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *