سوالات سئو سایت

سوالات سئو سایت مطابق با استاندارد درس مدیر سئو فنی و حرفه ای

در این پست قصد دارم سوالاتی در مورد سئو سایت مطابق با استانداردهای درس مدیر سئو برای دوستاتانی که در این زمینه فعالیت دارند ارائه بدهم. امید دارم مورد استفاده شما عزیزان قرا بگیرد. با تشکر از همراهی همه شما.

سوالات فنی و حرفه ای سئو سایت
سوالات و گزینه ها
شماره سوال و عنوان گزینه ها پاسخ صحیح شماره توانایی متن سوالات و گزینه ها درجه سختی ردیف منابع
۱ ۱ ۱ کدام مشخصه مدنظرالگوریتم پاندا نیست؟ آسان
الف محتوای تکراری
ب متا تگ ها و تگ های نامناسب در وب سایت
ج لینک های شکسته
د استفاده بیش از حد از تبلیغات
۲ ۲ ۱ امتیاز ما در گوگل به چه عواملی بستگی دارد؟ متوسط
الف لینک های سالم
ب کیفیت محتوا
ج داشتن متا تگ های مناسب
د پرهیز از تکرار کلمات کلیدی
۳ ۴ ۱ الگوریتم پنگوئن کدام فاکتور را بررسی نمی کند؟ متوسط
الف بارگذاری صفحات با کلمات کلیدی بی ربط
ب تغییر مسیرهای فریب کارانه
ج کپی مطالب و رعایت کپی رایت
د مشکلات فنی وب سایت
۴ ۳ ۱ کار تجزیه و تحلیل عباراتی که کاربر برای جستجو وارد کرده جهت نمایش نتایج بهتر به عهده کدام الگوریتم گوگل است؟ سخت
الف الگوریتم page layout
ب الگوریتم کبوتر
ج الگوریتم مرغ مگس خوار
د الگوریتم page Authority
۵ ۴ ۱ کدام الگوریتم جهت کیفیت سنجی فروشگاه های اینترنتی طراحی و اجرا شد؟ آسان
الف الگوریتم کبوتر
ب الگوریتم پاندا
ج الگوریتم مرغ مگس خوار
د الگوریتم گورخر
۶ ۳ ۱ کدام الگوریتم به محلی کردن نتایج جستجو کمک می کند؟ آسان
الف الگوریتم مرغ مگس خوار
ب الگوریتم page Authority
ج الگوریتم کبوتر
د الگوریتم پاندا
۷ ۱ ۱ کدام الگوریتم نسبت به شناسایی و جریمه وب سایت هایی که در خود تبلیغات آزار دهنده دارند طراحی شده است؟ متوسط
الف الگوریتم page layout
ب الگوریتم پاندا
ج الگوریتم مرغ مگس خوار
د الگوریتم page Authority
۸ ۳ ۱ کدام الگوریتم میزان قدرت صفحه وب سایت شما را مشخص می کند؟ متوسط
الف الگوریتم page layout
ب الگوریتم پنگوئن
ج الگوریتم page Authority
د الگوریتم پاندا
۹ ۲ ۱ کدام فاکتور در رتبه بندی سایت توسط موتورهای جستجو موثر نیست؟ آسان
الف نرخ کلیک
ب متا تگ ها و تگ های مناسب در وب سایت
ج فراوانی
د لینک ها
۱۰ ۴ ۱ برای یک موتور جستجو، بازیابی اطلاعات ترکیبی از کدام فعالیت نمی باشد؟ متوسط
الف دیتابیس
ب خزنده ها
ج الگوریتم جستجو
د طراحی سایت
۱۱ ۲ ۱ کدام یک از موارد زیر جزء مزایای آنالیز سایت نیست؟ متوسط
الف تقویت کانال های ارتباطی با مشتریان
ب افزایش بازدیدکنندگان، مخاطبان هدف خود
ج  اطلاع وضعیت بازدیدکنندگان، مخاطبان هدف خود
د بررسی تهدیدات رقبا
۱۲ ۱ ۱ کدام موارد جزء دلایل ایندکس نشدن سایت نیست؟ متوسط
الف وجود کدهای فریم و فلش
ب مشکلات سرور و دی ان اس
ج مشکل در ساختار پیوندها
د مشکل در سایت مپ
۱۳ ۳ ۱ قرار دادن لینک سایت در کدام شبکه اجتماعی باعث افزایش رتبه سایت شما می شود؟ متوسط
الف فیس بوک
ب آپارات
ج گوگل پلاس
د لینکدین
۱۴ ۴ ۱ کدام موارد زیر صحیح می باشد؟ متوسط
الف محتوا باعث بهبود رتبه در کلمه کلیدی اصلی سایت می شود
ب هر لینک ورودی به سایت می تواند مفید باشد
ج رتبه الکسا یکی از فاکتور های سئو است
د نرخ کلیک در رتبه بندی گوگل موثر می باشد
۱۵ ۱ ۱ کدام موارد در سئو on-page موثر نمی باشد؟ آسان
الف دریافت بک لینک
ب بهینه سازی تصاویر
ج آدرس دهی معقول و قابل قبول برای موتورهای جستجو
د محتوا قابل لینک دهی و اشتراک گذاری
۱۶ ۴ ۲ کدام گزینه جزء مشکلات احتمالی در شناساندن سایت به گوگل نیست؟ سخت
الف مسدود شدن IPهای خارجی یا IPهای گوگل برای دسترسی به سایت
ب تنظیمات نادرست robots.txt که دسترسی گوگل به برخی شاخه‌های سایت یا کل سایت را مسدود کنند.
ج شناسایی سایت به عنوان سایت مخرب یا آلوده توسط گوگل
د جذب مخاطبان جدید بدون استفاده از قابلیت‌های موتورهای جستجو
۱۷ ۲ ۲ کدام مطلب زیر در دلیل استفاده از گوگل وبمستر نمی باشد؟ متوسط
الف مانیتور کردن و برطرف کردن مشکلات امنیتی سایت اعم از malware or spam
ب ایندکس شدن سایت ما توسط گوگل
ج مشاهده پرس و جوهایی که سایت شما در صفحه گوگل نمایش داده میشود.
د بررسی نمودن اینکه چطور موتور جستجوی گوگل سایت شما را می بیند
۱۸ ۳ ۲ کدام موارد زیر جزء انواع موتورهای جستجو نمی باشد؟ آسان
الف موتورهای جستجوی عمومی
ب موتورهای جستجوی کد باز
ج موتورهای جستجوی خاص
د موتورهای جستجوی ایرانی
۱۹ ۴ ۲ کدام موارد درباره فایل robot.txt صحیح نمی باشد؟ متوسط
الف فایل متنی است که به موتورهای جستجو گفته می شود که کدام قسمت های وب سایت برای موتورهای جستجو قابل دسترس است و کدام قسمت های وب سایت قابل دسترس نمی باشد.
ب فایل robots.txt از یکسری user agents و فایلها و دایرکتورهای disallowed تشکیل شده است.
ج فایل robots.txt یکی از روشهایی است که می توان ورود موتورهای جستجو به سایت را کنترل نمود.
د فایل robots.txt به معنای اینست که موتورهای جستجو ملزم به رعایت قوانین موجود در آن هستند  موتورهای جستجو همیشه از این قوانین پیروی می کنند.
۲۰ ۱ ۲ کدام عامل در افزایش رنکینگ کلمه کلیدی سایت موثر نیست؟ سخت
الف استفاده از واژه هاي کليدي درون برچسب Meta Keywords
ب استفاده از کلمات کليدي در URL و title صفحه
ج قرار گرفتن کلمات کليدي در اسم دومين
د استفاده از کلمات کليدي در برچسب ۱H صفحه
۲۱ ۳ ۲ کدام عامل در تعيين رتبه صفحات وب در گوگل موثر واقع نمی شود؟ متوسط
الف تعداد و کيفيت لينک هاي موجود بين صفحات وب يک وبسايت – Internal Linking Structure
ب کيفيت و به روز رسانی محتواي صفحات وب
ج فاصله صفحه وب از شاخه اصلي(Root) سايت
د قدمت صفحات وب
۲۲ ۴ ۲ کدام گزینه در مورد پیج رنک تقلبی صدق نمی کند؟ سخت
الف سایت هایی که قدمت کمی دارند نمی توانند پیج رنک بالایی داشته باشند.
ب مدیر یک سایت با استفاده از تکنیک cloacking روبات های موتور جستجو را با کد ۳۰۱ به سمت سایتی با پیچ رنک بالا هدایت می کند و افراد عادی سایت او را میبنند. همین موضوع باعث میشود که ابزارهای نمایش دهنده پیج رنک رتبه بالایی برای آن نشان دهند.
ج شخصی که چنین سایتی ایجاد میکند می تواند آن را با قیمت بالا به فروش برساند و یا اینکه روی آن سایت لینک بفروشد.
د اگر سایت از روش پیج رنک تقلبی استفاده کرده باشد مقدار پیش بینی و فعلی سایت یکسان نخواهند بود  و مقدار اعشاری خواهند داشت.
۲۳ ۲ ۲ جهت افزایش رتبه سایت چه عملی را نباید انجام داد؟ آسان
الف به روز رسانی منظم مطالب
ب استفاده فراوان از کلمات کلیدی
ج استفاده از بک لینک های با ارزش برای سایت
د استفاده از تگ های ALT
۲۴ ۱ ۲ موتورهای جستجو به کدام پارامتر جهت رتبه بندی توجهی نمی کند؟ متوسط
الف رتبه الکسا
ب چگالی کلمات کلیدی در متن صفحه
ج ساختار سایت. دسترسی به صفحات در آن ساده است یا پیچیده
د میزان بروز رسانی مطالب سایت و افزوده شدن محتوای جدید
۲۵ ۳ ۲ کدام روش باعث کاهش در رتبه سایت خواهد شد؟ متوسط
الف استفاده از محصولات با قابلیت توزیع
ب نام دامنه کوتاه
ج وجود کدهای مخرب در صفحات سایت شما
د تنوع در لینک ورودی
۲۶ ۲ ۳ کدام مورد از عوامل موثر در کیفیت کلمات کلیدی نمی باشد؟ متوسط
الف کلمات کلیدی که رقبای کمتری برای شما به همراه دارند شاخص بالاتری خواهند داشت
ب کلمات کلیدی که رقبای بیشتری برای شما به همراه دارند شاخص بالاتری خواهند داشت
ج میزان ارتباط کلمات کلیدی شما با مطالب موجود
د تعداد دفعات جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر توسط کاربران در طول یک ماه
۲۷ ۱ ۳ کدام مورد شاخص شما را برای کلمات کلیدی افزایش می دهد؟ آسان
الف ارتباط بیشتر، تعداد جستجوی بیشتر و رقبای کمتر
ب ارتباط کمتر، تعداد جستجوی کمتر و رقبای کمتر
ج ارتباط بیشتر، تعداد جستجوی کمتر و رقبای بیشتر
د ارتباط کمتر، تعداد جستجوی بیشتر و رقبای کمتر
۲۸ ۳ ۳ کدام گزینه در انتخاب کلمات کلیدی نامناسب است؟ متوسط
الف کلماتی را انتخاب کنید که افرادی را جذب کند که در مرحله صحیحی از چرخه خرید هستند.
ب کلماتی را انتخاب کنید که زیاد مورد جستجو قرار می گیرند.
ج کلماتی را انتخاب کنید که برندهای معروف و یا وبسایت های پربازدید و پرسابقه به طور فعال بر روی آن ها هدف گذاری کرده باشند.
د با استفاده از عبارات کلیدی طولانی و خاص علاوه بر بهبود سریع تر رتبه بندی خود، بازدید کنندگان بیشتری را نیز به وبسایت خود هدایت خواهید کرد.
۲۹ ۴ ۳ کدام گزینه در سئو کلمات کلیدی اهمیت ندارد؟ آسان
الف  عنوان
ب سر صفحه و متن تاکید شده
ج متن بدنه
د طراحی سایت
۳۰ ۲ ۳ کدام ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی نمی باشد؟ آسان
الف یشنهاد کلمات توسط گوگل
ب گوگل وبمستر تولز
ج Google AdWords Keyword Planner
د WordStream’s Free Keyword Tool
۳۱ ۳ ۳ کدام گزینه در مورد Google Trends صحیح نمی باشد؟ سخت
الف این سایت مهمترین کلمات کلیدی مرتبط به زمینه شغلی شما را در اختیار شما قرار می دهد.
ب در Goolge Trends می توانید چندین کلمه و عبارت را با یکدیگر مقایسه نمایید و آمار جستجوی آنها را مشاهده نمایید.
ج در آنالیز کلمات کلیدی، Google Trends آمار واقعی جست و جو را نشان می دهد.
د Google Insights قبلا ابزار دیگری از گوگل بود که می توانستید کلمه کلیدی خود را بررسی نمایید که این نرم افزار جای خود را به Google Trends داد و با آن ادغام شد.
۳۲ ۱ ۳ کدام گزینه زیر شامل انتخاب بهترین کلمات کلیدی در بهینه سازی نمی باشد؟ متوسط
الف بعضی از کلمات کلیدی، با املایی غلط جستجو می شوند. این کلمات را به کار نبرید.
ب عبارت های کلیدی چند کلمه ای انتخاب کنید.
ج عبارت های کلیدی تک کلمه ای، معمولاً بسیار رقابتی هستند و دقیقاً هم نمی توانند بازار هدف را مشخص کنند.
د برای افزایش سئو SEO و بهینه سازی عبارت های کلیدی رقبای خود را بررسی کنید.
۳۳ ۴ ۳ ضریب کارایی عبارت در پیدا کردن کلمات کلیدی کدام است؟
V= میزان جستجوی ماهانه عبارت در گوگل
C= تعداد رقبای موجود برای هر عبارت یا تعداد نتایج جستجو
سخت
الف KEI = V + V / C
ب KEI = V * V – C
ج KEI = V * V \ C
د KEI = V * V / C
۳۴ ۲ ۳ کدام مراحل برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب صحیح می باشد؟ متوسط
الف تحقیق، جمع آوری کردن، پاک کردن، تعیین رقابتی بودن، انتخاب کلمه کلیدی
ب فکر کردن، شاخه بندی، تحقیق، جمع آوری کردن، پاک کردن، تعیین رقابتی بودن، انتخاب کلمه کلیدی
ج تحقیق، جمع آوری کردن، شاخه بندی، تعیین رقابتی بودن، انتخاب کلمه کلیدی
د فکر کردن، شاخه بندی، تحقیق، جمع آوری کردن، تعیین رقابتی بودن، انتخاب کلمه کلیدی
۳۵ ۳ ۳ برای جمع آوری و بکارگیری کلمات کلیدی خود برای افزایش سئو SEO و بهینه سازی سایت خود کدام استراتژی محتوا را نباید اعمال کرد؟ متوسط
الف طرح اولیه (شناسایی و جمع آوری کلمات کلیدی)
ب مدیریت (آنالیز کردن لینک شدن و Index شدن کلمات کلیدی نسبت به سایت)
ج بررسی ( تحلیل و بررسی کلمات کلیدی رقیب)
د ایجاد (بکارگیری کلمات کلیدی در سایت)
۳۶ ۳ ۴ استفاده از شبکه توزیع محتوا یا CND کدام مورد را شامل نمیشود؟
الف افزایش سرعت بارگذاری و نمایش صفحات وب در سیستم بازدید کنندگان
ب افزایش امنیت سایت ها ( بیشتر ارتباط ها به صورت غیر مستقیم و محافظت دو چندان هستند.)
ج کاهش مقدار پهنای باند
د افزایش سرعت بارگذاری و نتایج مثبت در رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر
۳۷ ۲ ۴ CDN مخفف کدام عبارت است؟
الف Content Developer Network
ب Content Delivery Network
ج Contact Delivery Network
د Content Delivery National
۳۸ ۴ ۴ کدام معروف ترین سرویس های CDN رایگان نمی باشد؟
الف Speedy Mirror
ب Coral CDN
ج Dropbox
د EdgeCast
۳۹ ۱ ۴ کدام سرویس تجاری CDN  می باشد؟
الف maxcdn
ب ContentCDN
ج Dropbox
د Coral CDN
۴۰ ۳ ۴ از لحاظ گوگل کدام گزینه جزء محتوای غیرتکراری می باشد؟
الف صفحه اصلی سایت شما چندین آدرس مجزا داشته باشد،
ب آدرس هایی که قبل از ورود به حساب کاربری با http و بعد از آن با https فراخوان میشوند.
ج تصاویر سایتهای دیگر یا تصویری از سایت خودتان که در چند صفحه استفاده شده است
د سایتهایی که گزینه ای برای پرینت صفحه در نظر گرفته اند ولی با کلیک بر روی آن یک صفحه جدید با آدرسی متفاوت و محتوای تکراری باز میشود.
۴۱ ۴ ۴ از لحاظ گوگل کدام گزینه جزء محتوای تکراری می باشد؟
الف متن یا پاراگرافی که بصورت نقل قول در سایت می آورید حتی اگر عینا کپی باشد به شرطی که منبع آن را ذکر کنید.
ب اینفوگرافیک و ویدئو هایی که با کدهای فراخوان صحیح و از مرجع اصلی در سایت یا مطالب خود قرار میدهید
ج محتوا میتوانند برگرفته از دیگر سایتها باشند ولی موجب جریمه سایت شما نگردند، برای اینکار باید اصول نگارشی و حق کپی رایت را رعایت کنید.
د صفحاتی که دارای حالات تنظیم متنوعی مانند نمایش بصورت جدول یا لیست هستند و با تغییر آن آدرس صفحه نیز تغییر میکند.
۴۲ ۲ ۴ کدام گزینه جزء پیشنهادات گوگل برای پیشگیری از ایجاد لینکهای تکراری نمی باشد؟
الف تلاش کنید تا لینکهای داخلی‏تان بدون نقص باشند.
ب از کد nofollow و نظایر آن که در بسیاری از سی ام اس ها تعریف شده، استفاده ننمایید.
ج صفحاتی را که هنوز برای آن مطلبی ندارید، ایجاد و منتشر نکنید.
د از وبمستر تولز برای آنکه به گوگل بگویید کدام قسمت از سایتتان را ایندکس کند استفاده کنید.
۴۳ ۱ ۴ آدرس صفحات سایت باید چه ویژگی نداشته باشد؟
الف آدرس دهی متغییر باشد
ب آدرس دهی که به خوبی مطلب خود را توصیف کند
ج آدرس دهی توصیفی بهتر از عددی است
د آدرس دهی کوتاه باشد
۴۴ ۳ ۴ مهمترین بخش هر مطلب کدام قسمت است؟
الف آدرس
ب متن
ج عنوان
د کلمات کلیدی
۴۵ ۱ ۴ متا تگ توضیحات حداکثر چند کاراکتر می تواند باشد؟
الف ۱۶۰
ب ۱۶۵
ج ۱۵۰
د ۱۷۰
۴۶ ۲ ۴ کدام گزینه در مورد متا تگ توضیحات صحت ندارد؟
الف در توضیحات باید از کلمات کلیدی استفاده شود.
ب متا تگ توضیحات با یک لیست کلمات کلیدی بلند کمکی به رتبه شما می کند.
ج متا تگ توضیحات را باید منحصر به فرد ایجاد کنید.
د کلمات کلیدی در متا تگ توضیحات به کار برده اید در نتایج جستجو به صورت پررنگ (بولد) دیده می شوند.
۴۷ ۳ ۴ در کلمات کلیدی به چه مواردی نباید توجه کرد؟
الف بهتر است کلمات کلیدی هر صفحه بین ۳ تا ۷ عبارت ۳کلمه ای باشد.
ب کلمات کلیدی باید معنی دار و هدف دار انتخاب شوند.
ج کلمات کلیدی انتخاب شده باید در متن تکرار نشده باشد.
د حروف اضافه باید با در نظر داشتن حفظ معنای عنوان، حذف شوند.
۴۸ ۲ ۴ کدام گزینه در مورد دامنه تاثیری بر روی سئو سایت ندارد؟
الف بیشتر بودن تاریخ انقضای دامنه
ب به کار بردن کاراکتر های انگلیسی که معنای فارسی دارند ( فینگلیش ) در نام دامنه
ج پسوند دامنه و استفاده از پسوند های کشوری
د نام دامنه است که باید با موضوع وب سایت و کلمه کلیدی موردنظر شما مرتبط باشد.
۴۹ ۲ ۴ کیفیت دامنه به کدام عامل بستگی ندارد؟
الف کوتاه بودن تعداد حروف دامنه
ب خرید و فروشی بودن دامنه
ج Public بودن Whois دامنه
د سابقه نداشتن صاحب امتیاز دامنه
۵۰ ۳ ۴ در نام دامنه چه موردی را نباید اعمال کرد؟
الف  بکاربردن ” – ” دش یا dash در نام دامنه
ب  بکاربردن اعداد و حروف غیر ضرروی
ج ثبت پسوند com. به هر قیمتی
د سادگی نوشتاری کلمات انگلیسی

بی صبرانه آماده ارسال نظر و پاسخگویی به سوالات شما می باشم.

طراحی کننده: سمانه عمارلو

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

5 نکته افزایش سئو سایت

۵ نکته افزایش سئو سایت

در این مقاله آموزش سئو ۵ نکته افزایش سئو سایت در سال ۲۰۱۷ معرفی شده …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *