صفحه اصلی / سوالات سئو سایت / سوالات سئو سایت قسمت ۲

سوالات سئو سایت قسمت ۲

سوالات سئو سایت قسمت ۲

پاسخ سوالات مطابق بر اساس استاندارد فنی و حرفه ای مدیر سئو
۵۱ ۴ مهمترین بخش برای معرفی وب سایت به موتورهای جستجو چیست؟
الف عنوان سایت
ب کلمات کلیدی سایت
ج ساختار و طراحی سایت
د نام دامنه
۵۲ ۲ کدام مورد از سناریوهای زیر ممکن است به جای متا تگ توضیحات نمایش داده نشوند؟
الف زمانی که هیچ محتوای html در صفحه شما وجود ندارد مانند سایت های تمام فلش و تمام گرافیک
ب زمانی که تصویری در محتوای سایت شما وجود داشته باشد
ج زمانی که سایت شما توسط کسی سرچ می شود که در آن آدرس اینترنتی شما از هیچ کلمه کلیدی استفاده نشده است
د زمانی که سایت شما توسط روشهای off-page با کلمه موردنظر در نتایج جستجو نمایش داده شد ولی محتوای آن صفحه سایت شما دقیقا مرتبط با کلمه جستجو نیست.
۵۳ ۳ در بهینه سازی تصاویر کدام مورد را باید اعمال شود؟
الف وضوح ۳۰۰ dpi برای تصاویر تعیین کنیم
ب استفاده بیش از حد از تصاویر در عکس خود
ج لینک دهی تصاویر به سایر مطالب سایت
د استفاده از کلمات کلیدی زیاد در تصاویر
۵۴ ۱ کدام محتوا از نظر سئو سایت قابل قبول نیست؟
الف قرار دادن لینک تصویر در سایت های دیگر
ب محتوایی که برای روبات های جستوجوگر قابل روئیت باشد ( صفحه فعال باشد / در واقع صفحه خطا یا ۴۰۴ نباشد)
ج محتوایی که قابلیت خواندن توسط انواع دستگاه های هوشمند را داشته باشد.
د محتوایی که قابلیت لینک دهی و اشتراک گذاری داشته باشد .
۵۵ ۳ کدام مورد مهمترین فاکتورهای On-Page SEO سئو سایت نمی باشد؟
الف تصاویر درون محتوا
ب آدرس دهی صفحات
ج ساختار سایت
د تگ عنوان
۵۶ ۴ کدام مورد در استفاده از سایت مپ نمی تواند بهترین دلیل باشد.
الف موتورهای جستجو می توانند توسط سایت مپ به جدیدترین صفحات و آخرین صفحات تغییر داده شده دسترسی داشته باشند.
ب در صورتی که وب سایت شما از تعداد زیادی فایلهای مولتی مدیا تشکیل شده باشد که آنها نیز به نوبه خود در اخبار وب سایت شما استفاده شده باشند.
ج در صورتی که وب سایت دارای حجم زیادی از محتوا باشد که آنها هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشد.
د اگر تعداد محتوای وب سایت شما کم باشد.
۵۷ ۳ نقشه سایت برای اولین بار در چه سالی و با چه نسخه ای توسط گوگل برای برنامه نویسان معرفی شد
الف در سال ۲۰۰۶ با نسخه ۰٫۸۶
ب در سال ۲۰۰۵ با نسخه ۰٫۸۶
ج در سال ۲۰۰۵ با نسخه ۰٫۸۴
د در سال ۲۰۰۷ با نسخه ۰٫۸۴
۵۸ ۳ کدام موارد در مورد فایل robot.txt صحت ندارد؟
الف وجود این فایل میتونه کمک موثری به بهبود سئوی کلی سایت شما بکند
ب این فایل معمولاً در ریشه ی سایت شما قرار دارد و شما می تونین از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین به اون دسترسی پیدا کنین.
ج نبود این فایل، مانعی برای ایندکس کردن و خزش مورتوهای جستجو در سایت شماست
د توصیه میشه که فایل readme.html را در robots.txt غیرمجاز کنید چون این فایل ممکن توسط بعضی از افراد برای فهمیدن نسخه ی وردپرس شما استفاده شود.
۵۹ ۳ ویژگی فایل .htaccess چیست؟
الف نمایش تمامی فایلها یا یک یا چند فایل با پسوندی خاص
ب قرار دادن یک فایل .htaccess دیگر در زیر پوشه ای خاص تنظیمات پوشه والد را نقض نمی کند.
ج بسیاری از نرم افزار هایی که با PHP توسعه داده شده اند برای اعمال پیکر بندی خود بر روی آپاچی از فایل .htaccess استفاده می نمایند.
د نمایش خطاهای Apache و دسترسی از طریق آی پی
۶۰ ۱ کدام گزینه تاثیری در سرعت بارگذاری سایت ندارد؟
الف استفاده از سایت gtmetrix برای سایت
ب استفاده از شبکه‌های تحویل محتوا (CDN)
ج فعال سازی g-zip
د انتخاب یک ‌هاست خوب
۶۱ ۱ کدام گزینه در مورد شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر صحیح می باشد؟
الف فیس بوک و توئیتر در ایندکس وب ما مانند دیگر صفحات اینترنتی نقش بازی می کنند
ب در حال حاضر به قطع می توان گفت فیسبوک و توئیتر تاثیری در رنک گوگل دارند
ج فیس بوک، توئیتر و سایر شبکه های اجتماعی جزئی از الگوریتم‌های جستجوی گوگل هستند.
د  لایک و اشتراک گذاری پست های فیس بوک تاثیری در رنک جستجو دارد.
۶۲ ۲ کدام شبکه اجتماعی بهترین ابزار بازاریابی آنلاین می باشد؟
الف فیس بوک
ب توییتر
ج گوگل+
د اینستاگرام
۶۳ ۳ کدام شبکه ی اجتماعی  نقش بسیار پررنگی را در افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو ایفا می کند؟
الف فیس بوک
ب توییتر
ج گوگل+
د اینستاگرام
۶۴ ۲ کدام شبکه اجتماعی برای کسب و کارهای مختلف و حتی متخصصین در رشته های گوناگون بسیار مفید هستند؟
الف فیس بوک
ب لینکدین
ج گوگل+
د اینستاگرام
۶۵ ۱ چه افرادی  در نتیجه ی جستجوها رتبه های بالا دارند؟
الف تولید حجم زیاد محتوای مناسب ومفید
ب فعالیت در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری در آنها
ج تولید حجم زیاد محتوا
د تعداد لایک ها ، اشتراک گذاری ها و نظرات در شبکه های اجتماعی
۶۶ ۴ بزرگترین شبکه ی اجتماعی که در بین سایرین بیشترین کاربر را از سراسر جهان به خود اختصاص داده است کدام است؟
الف توییتر
ب لینکدین
ج گوگل+
د فیس بوک
۶۷ ۴ چه راههایی برای افزودن شبکه های اجتماعی به طراحی سایت نادرست است؟
الف به مشتریان امکان دهید تا بدانند شما در چه شبکه های اجتماعی حضور دارید
ب امکان لاگین شدن از طریق شبکه های اجتماعی را در سایتتان فراهم آورید
ج محتوای قابل بازنشر تولید کنید
د به جای استفاده از فیس بوک از شبکه اجتماعی لینکدین استفاده کنید
۶۸ ۲ کدام مورد از دلایلی حضور نیافتن کاربران اینترنتی جهان در شبکه های اجتماعی هست؟
الف ملاقات با افراد جدید
ب اگر در شبکه های اجتماعی عضو شوید، خود را در معرض حملات هرزنامه ها و ناامنی های سایبری قرار می دهید
ج ایجاد روابط عاشقانه
د به اشتراک گذاشتن عکس ها و ویدیوها با دیگران
۶۹ ۱ معایب شبکه های اجتماعی کدام است؟
الف در معرض خطر قرار گرفتن روابط چهره به چهره
ب ایجاد روابط عاشقانه
ج دادن یا گرفتن پیشنهادات و راه حل هایی درباره مسائل کاری و یا شخصی
د سرعت کند انتشار اخبار
۷۰ ۳ گرفتن بک لینک رایگان از گوگل جهت رتبه سایت در کدام شبکه اجتماعی وجود دارد؟
الف فیس بوک
ب اینستاگرام
ج گوگل+
د لینکدین
۷۱ ۴ لینک های خوب، سالم و طبیعی که سبب افزایش پیچ رنک، ورودی گوگل، افزایش رنک الکسا می گردند دارای کدام مشخصه های نیستند.
الف از سایتی که دارای محتوا کپی، تکراری و اسپم نباشد.
ب از سایتی که لینک شما را به صورت مخفی درج نکند.
ج از سایتی که نسبت به رتبه خود حاوی لینک های خروجی زیادی نباشد.
د در عنوان لینک های خوب تکرار کلمات کلیدی پر جستجو را داریم.
۷۲ ۳ کدام عامل در بهینه سازی و بک لینک های طبیعی تاثیرگذار نیستند؟
الف بک لینک با کیفیت
ب میزان ماندن کاربر در سایت و کاهش فرار از سایت
ج اضافه نمودن دکمه های انتشار مطالب در شبکه اجتماعی
د سایت هایی که در شبکه های اجتماعی و اشتراک ویدیو فعال ترند.
۷۳ ۴ دریافت بک لینک از طریق روش‌های مدرن کدام هستند؟
الف فعالیت مثبت در تالارهای گفتگو
ب در وبلاگ‌های دیگر نظر بدهید.
ج در وبلاگ‌های دیگر پست میهمان بنویسید
د بخشی از خدمات خود را بصورت رایگان به مخاطبان آموزش دهید.
۷۴ ۲ چگونه تاثیر منفی خرید بک لینک را به حداقل برسانیم؟
الف نسبت لینک‌های خریداری شده به کل لینک های ورودی سایت کمتر از ۵ درصد باشد.
ب به جای خرید بک لینک در تمام صفحات یک سایت، در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ نمایید.
ج با سایت‌هایی که بطور عمومی اقدام به فروش لینک و تبلیغات می‌کنند همکاری کنید.
د بصورت غیرمستقیم با صاحب سایت در تماس باشید و با واسطه‌‌ی تبلیغاتی همکاری داشته باشید.
۷۵ ۱ بعد از فعال شدن کدام الگوریت گوگل، سایت‌هایی که بک‌لینک خریده یا فروخته بودند، شروع به پنالایز شدن توسط گوگل شدند؟
الف الگوریتم پاندا
ب الگوریتم گورخر
ج الگوریتم پنگوئن
د الگوریتم کبوتر
۷۶ ۴ کدام عامل تاثیر گذار در زمینه بک لینک سئو سایت نیست؟
الف بک لینک گرفتن از وب سایت هایی با رتبه بالا دارای ارزش بسیاری است
ب سعی کنید که از وبسایت هایی که مرتبط با کسب و کارتان می باشد بک لینک بگیرید.
ج از فکر خرید بک لینک بیاد بیرون، چون اگر گوگل متوجه شود علاوه براینکه شما را جریمه می کند، رتبه سایت شما را به قبل باز میگرداند.
د از سایت هایی بک لینک بگیریم که گوگل متوجه آن نشود
۷۷ ۳ گوگل کدام نوع لینک را طبیعی خوانده است؟
الف لینک به سایت های اسپمر و با محتوای اسپم ( غیراخلاقی و … )
ب لینک هایی که به هدف ایجاد و به دست اوردن پیج رنک بالا میباشند
ج لینک هایی که یک طرفه باشند و از طریق محتوای قوی به دست بیایند.
د تبادل لینک های بیش از حد و غیر معقول ( من به شما لینک میدهم و شما به من لینک بدهید )
۷۸ ۴ در زمانی که گوگل بابت لینک های مشکل دار ایراد گرفت چه عملی نباید انجام شود؟
الف لینک های ضعیف را از سایت حذف کنید
ب پست های خود را بررسی کنید و سعی کنید در پست ها به سایت های دیگر به عنوان منبع لینک بدهید اصلا مهم نیست که لینک های شما Follow هستند یا Nofollow
ج پست های خود را مورد بررسی قرار دهید و در انها محتوای قوی تری قرار دهید سعی کنید تصاویر را به پست خود حتما اضافه کنید
د لینک های خود را حتما nofllow انتخاب کنید.
۷۹ ۴ کدام دلیل از دلایلی دریافت پیغام مشکل دار شدن لینک ها از نظر گوگل نیست؟
الف لینک های نامربوط به سایت
ب سایت هایی که بدون رنک میباشند و از سایت های با رنک بالا لینک دریافت کرده اند که خلاصه میشود در خرید بک لینک
ج محتوای ضعیف و تکراری
د ایراد در کدنویسی و قالب سایت
۸۰ ۲ کدام مورد از موارد خروج وب سایت ها از جستجوگرهای سایت می باشد؟
الف خرید لینک
ب چگالی صفحات
ج داپلیکیت لینک ها
د انتقال ترافیک
۸۱ ۳ کدام گزینه در مورد  ۳۰۱ redirect صحیح نمی باشد؟
الف اگر یک ۳۰۱ redirect باعث تنزل رنک شود، یک لینک مستقیم نیز باعث می شود. بنابراین تفاوتی بین این دو نیست.
ب عموما استفاده از ۳۰۱ redirect برای انتقال گوگل و کاربران از لینک های قدیمی به جدید است.
ج ریدایرکت ۳۰۱ موجب می شود اعتبار و رتبه صفحات شما از بین برود
د یک سایت با لینک هایی داشته ایم که به .html ختم می شده اند که پس از بررسی ها متوجه شدیم بهتر است از .html در پایان لینک هایمان استفاده نکنیم اینجاست که باید از ۳۰۱ redirect استفاده کنیم.
۸۲ ۴ در صورتي که بعد از بهينه سازي و سئوي سايت و بعد از مدت ها سايت به طور معمول پيشرفت چنداني نکرد با بررسي کدام موارد امکان خرید لینک مقدور می باشد؟
الف با يک کلمه ثابت چندين لينک خريداري شود
ب در مدت زمان کوتاه خيل عظيمي لينک دريافت شود
ج در مدت زمان کوتاه خيل عظيمي لينک دريافت شود
د سايت مقصد مرتبط بودن با موضوع اصلي سايت
۸۳ ۱ کدام گزینه در مورد Crawl Errors نادرست است؟
الف لینک از سایت های دیگر به یک صفحه داخلی شما که وجود ندارد موجب ایجاد Crawl Errors خواهد شد.
ب بخش Crawl Errors در اکانت وبمستر گوگل آدرس صفحاتی از سایت شما را نشان میدهد که گوگل امکان بررسی و خزیدن در آنها را ندارد و یا با بازکردن این صفحات با یکی از ارورهای HTTP مانند ۴۰۴، ۵۰۳ یا ۲۰۰ مواجه میگردد.
ج اگر به هر دلیل صفحه ای در سایت شما موجود نباشد ولی در نقشه سایت قرار گرفته باشد یا از صفحات داخلی سایت به آن لینک داده باشید یک ارور جدید به این بخش اضافه خواهد شد.
د اگر صفحه همچنان بر روی سایت موجود است و گوگل به اشتباه همچین خطایی را ثبت کرده تنها با فشردن دکمه Marsk as Fixed به سراغ آدرس بعدی بروید.
۸۴ ۳ ابزار Remove URLs وبمستر چه عملی را انجام می دهد؟
الف در این ابزار نوع اروری که روبات های گوگل در بررسی این صفحه با آن مواجه شده اند را می بینیم. Not found همان ارور ۴۰۴ است.
ب مربوط به مشکلات کلی سایت و عدم دسترسی روبات های گوگل به کل محتوای سایت شماست.
ج ابزار remove URLs که بعنوان زیرمجموعه ای از بخش Google Index در اکانت وبسمتر گوگل تعریف شده است به شما این امکان را میدهد که صفحات خاصی از سایت خود را برای حذف از نتایج گوگل معرفی کنید.
د در اکانت وبمستر گوگل آدرس صفحاتی از سایت شما را نشان میدهد که گوگل امکان بررسی و خزیدن در آنها را ندارد و یا با بازکردن این صفحات با یکی از ارورهای HTTP مانند ۴۰۴، ۵۰۳ یا ۲۰۰ مواجه میگردد.
۸۵ ۴ کدام تعریف در مورد Data Highlighter گوگل وبمستر تولز صحت ندارد؟
الف ابزار گوگل وبمستر است که الگوی داده ها و اطلاعات در سایت شما را به گوگل می فهماند.
ب شما به راحتی می توانید از data highlighter برای تگ کردن داده های سایت خود استفاده کنید.
ج گوگل می تواند اطلاعات سایت شما را جذاب تر و به شیوه ای نو در نتایج جستجو ویا در Google Knowledge Graph نمایش دهد.
د اگر گوگل به صفحات سایت شما هنوز دسترسی پیدا نکرده است و یا مثل صفحاتی که بعد ازفرم sign in قرار دارند نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند ،می توان از Data Highlighter برای اینگونه صفحات استفاده کرد.
۸۶ ۲ کدام انواع اصطلاحات حمایت شده از جانب Data Highlighter نمی باشد؟
الف حوادث
ب وبلاگ
ج سریال های تلوزیونی
د تجارت های محلی
۸۷ ۳ کدام گزینه در مورد عملکرد گوگل وبمستر تولز نادرست است؟
الف گوگل وبمستر تولز مجموعه ای از ابزارهای رایگان سئو است که توسط سایت گوگل و برای استفاده وبمستران طراحی شده است.
ب یکی از مهمترین اقدامات پس از طراحی و راه اندازی، معرفی و ثبت سایت در گوگل است.
ج اگر به هردلیل شما دسترسی به سرور یا هاست خود ندارید یا امکان آپلود فایل برای شما فراهم نیست امکانی برای ثبت سایت در گوگل وجود ندارد.
د با استفاده از گوگل وب مستر می توانید عملکرد سایت خود را در نتایج جستجو ها مشاهده نمایید و از دسترسی ربات گوگل به مطالب سایت خود اطمینان حاصل نمایید
۸۸ ۴ کدام مورد درباره تفاوت گوگل آنالیز و گوگل وبمستر نادرست است؟
الف گوگل آنالیز یکی از ابزار های گوگل برای تجزیه و تحلیل آمار وب سایت می باشد ولی در گوگل وبمستر میتواند نحوه خزیدن صفحات را توسط موتورهای جستجوگر نمایش دهد
ب از وب مستر میتوانید نقشه وب سایت خود را به گوگل معرفی کنید و سرعت ایندکس مطالب وب سایت را بالا ببرید ولی در گوگل آنالیز میتوانید میزان رشد ترافیک وب سایت را بررسی کنید
ج گوگل آنالیز میتوانید میزان موفقیت خود را در مناطق مختلف مشاهده کنید ولی گوگل وب مستر میتواند نحوه خزیدن صفحات را توسط موتورهای جستجوگر نمایش دهد
د گوگل آنالیز تعداد لینک ها را نمایش می دهد ولی گوگل وبمستر الگوی داده ها و اطلاعات در سایت شما را به گوگل می فهماند
۸۹ ۲ در بخش “مشکلات امنیتی” چه عملی نمی توان انجام داد؟
الف اطلاعاتی بیشتر در مورد مشکلات امنیتی سایت خود پیدا کنید.
ب رای حفاظت از بازدیدکنندگان سایت
ج مشکلات را با کدهای اسنیپت، سریعتر مشخص کنید
د درخواست بازنگری بر مشکلات را از طریق فرآیندی ساده ارسال کنید.
۹۰ ۱ لغات CTR و Impression در گوگل وبمستر تولز به چه معنا هستند؟
الف CRT به معنای درصد تعداد کلیک های وب سایت و Impression به تعداد نمایش وب سایت شما در موتورهای جستجو
ب Impression رتبه گوگل و CTR تعداد کلیک ها
ج CTR تعداد بازدیدکننده و Impression رتبه الکسا
د Impression صفحه چندم گوگل  و CTR تعداد بازدیدکنندگان
۹۱ ۲ کدام مورد درباره بمباران گوگل صحت ندارد؟
الف این عمل در اصل بمباران کردن موتور جستجو توسط لینک‌هایی است که به یک صفحه خاص و با عبارتی خاص فرستاده می‌شوند به ترتیبی که جستجو بر اساس آن عبارت کاربر جستجوگر را در اولین مورد به صفحه لینک داده شده هدایت کند.
ب از دوم ماه می ۲۰۰۷, گوگل با اعمال تغییراتی در الگوریتم جستجویش, ظاهرا قوانین راحت تری را در سیستم گوگل بمب به وجود آورده است.
ج اصولا موتورهای جستجو برا اساس لینک‌هایی که به صفحات داده می‌شوند کار می‌کنند. پایه موتورهای جستجو طوری بنا شده است که لینک‌های موجود در وبلاگ‌ها و سایت‌ها را یافته و بر اساس تعداد آن لینک‌هایی که به آن صفحه داده شده است رتبه می‌دهند.
د حال یکی مانند من کلمه ناتوان را جستجو می کند ، گوگل براساس قواعد خود و با توجه به بیشترین امتیازی که به ناتوان را مربوط به صفحه بیوگرافی در خود دارد ، صفحه مذکور را بعنوان اولین گزینه پیداشده ارایه می دهد
۹۲ ۴ کدام بمب گوگلی در دسته بندی بمب های گوگلی نمی باشد؟
الف ۱) بمب‌های شوخی یا Humor Bombs: همان طور که از نامش پیداست این بمب‌ها برای شوخی و طنز ایجاد می‌شوند و هدف آن شوخی با فرد، شرکت یا هر چیز دیگر است.
ب ۲) بمب‌های شخصی یا Ego Bombs: بمباران گوگل با نام افراد. در این مورد با جستجوی افراد بر اساس نام یک فرد، صفحه شخصی وی رتبه اول را کسب می‌کند.
ج ۳) بمب‌های پولی یا Money Bombs: در این مورد فرد با ارائه پول به موتورهای جستجو صفحه مورد نظر خود را در رتبه اول قرار می‌دهد. این کار با مساله تبلیغات در موتورهای جستجو متفاوت است.
د ۴) بمب‌های تبلیغی یا Promo Bombs: در این حالت تبلیغات ‌های متعددی از قبیل تبلیغ برای یک فرد، اعتراض و یا هر تبلیغات مشابهی برای ساخت بمب گوگلی وجود دارد.
۹۳ ۳ کدام موارد در مورد دریافت بک لینک لینک رایگان نمی باشد؟
الف اضافه کردن دکمه های انتشار در شبکه های اجتماعی به مطالب
ب استفاده از کد های tynt در سایت
ج استفاده از تبادل لینک
د ساخت لینک داخلی بین مطالب
۹۴ ۱ کدام نحوه بک لینک سازی برای وب سایت صحیح نمی باشد؟
الف بر روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز نمایید و هر بار لینک را با چند نوع کلمه لینک نمایید
ب تعداد بک لینک ها هر چه بیشتر باشد بهتر است البته کیفیت این لینک ها متفاوت بوده و با کیفیت تر باشند تاثیر مثبت تری بر روی رنکینگ و سئو وب سایت خواهند داشت.
ج زمان انجام بک لینک سازی  به طور طبیعی و در تمامی روزهای هفته انجام گردد
د لینک دادن از داخل مقالات کار درستی است اما انجام آن به مانند سایت ویکی پدیا اشتباه است
۹۵ ۳ ثبت وب سایت در دایرکتوری ها و سایت رایگان کدام مزایا را ندارد؟
الف در به دست آوردن رتبه به وب سایت شما کمک کند
ب به ایندکس شدن مطالب وب سایت  به موتورهای جستجوگر کمک کنند
ج بهتر است که سایت خود را دایرکتورهای FFA ( رایگان – برای همه ) ثبت نمایید
د موتورهای جستجو فقط آندسته از لینک ها را معتبر می دانند که بصورت مستقیم در داخل کد HTML بکار رفته باشد . و به همین دلیل است که ارزش انتشار یک لینک در دایرکتورهایی که لینک مستقیم به سایت شما نمی دهند. نزدیک به صفر می باشد .
۹۶ ۴ کدام مورد تعریف صحیحی از وب دایرکتوری یا فهرست وب نمی باشد؟
الف .فهرست‌های وب در کنار موتورهای جستجوی وب دو راه عمده برای جستجوی مطالب در وب به شمار می‌روند.
ب وب دایرکتوری یا فهرست وب در اصلاح به سایتی گفته می شود که معرفی کننده وب سایت های دیگر است.
ج در واقع یک وب دایرکتوری می تواند علاوه بر معرفی وب سایت به بازدیدکنندگان و جستجوگر های اینترنتی، آنها را دسته بندی کرده و از طریق ارسال بک لینک، باعث افزایش رتبه سایت در جستجوگرها شود.
د یک دایرکتوری یا فهرست وب، نوعی وب‌گاه است که در آن فهرستی از وب‌گاه‌های دیگر به شکل دسته‌بندی نشده قرار دارد
۹۷ ۲ کدام مورد از دلایل استفاده از کد نوفالو نمی باشد؟
الف جلوگیری از اسپمرها
ب فقط از بک لینک‌های رایگان خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینک‌های رایگان شده دارد پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید.
ج جلوگیری از کاهش اعتبار شما
د جلوگیری از تکراری شدن محتوا
۹۸ ۳ کدام مورد از راههای ایجاد لینک داخلی بهتر نمی باشد؟
الف نقشه درست کنید و آن را رسم کنید
ب کلمات و لینک های بیخود ایجاد نکنید
ج اگر میخواهید از تمامی قدرت یک صفحه استفاده کنید و احتمال این که رنک و پیج رنک بگیرد را بالا ببرید پس بهتر است قدرت ( Authority ) صفحه را تقسیم کنید.
د استفاده از انکر تکست های متفاوت
۹۹ ۳ کدام مورد در بهینه سازی لینک های داخلی باارزش موثر نمی باشد؟
الف ایجاد لینک های داخلی در فوتر
ب اضافه کردن لینک ها در صفحات پربازدید
ج استفاده از منوهای حجیم فوتر
د مشخص کردن صفحاتی که دارای لینک های ورودی زیادی هستند
۱۰۰ ۲ برای آنکه رنک صفحات داخلی خود را به خوبی حفظ نمایید و دچار مجازات های گوگل نشوید از چه روش هایی نباید استفاده نماییم؟
الف لینک در NoScript تاثیری در سایت دارد
ب متن لینک تاثیر بیشتری به نسبت alt تصاویر لینک شده دارد
ج لینک از داخل متن صفحات تاثیر بیشتری به نسبت لینک های منو و فوتر دارد
د در هر صفحه بیشتر از ۱۰۰ لینک خارجی نداشته باشید
۱۰۱ ۴ کدام مورد درباره قسمت های مختلف گوگل آنالیتیک صحت ندارد؟
الف Dimensions: این بخش گوگل آنالیز شرحی مختصر ار عوامل اجرایی و ویژگی‌های مختلف به شما می‌دهد. مثل مرورگر‌ها، نمایشگر‌ها و مدت زمان جلسه
ب Metrics/متریک: المان خاصی است که به طور کلی و نسبی Pages/Session سایت شما را اندازه گیری می‌کند. و میانگین متوسط مدت زمان جلسه نمونه‌هایی در حیطه متریک‌ها است.
ج Sessions: جلسه به مدت زمانی گفته می‌شود که کاربر در طراحی سایت شما در حال استفاده از آن است. همه اطلاعات مورداستفاده شده مثل رخداد‌ها، تجارت الکترونیک در یک جلسه نشان داده می‌شوند.
د Users: یوزر‌ها یا کاربران کسانی هستند که حداقل چند بار در چندجلسه وارد سایت یا فروشگاه ساز شما شده‌اند و از آن استفاده کرده‌اند.
۱۰۲ ۳ کدام مورد کاربرد گوگل آنالیتیک را توصیف نمی کند؟
الف ارزیابی و بررسی پیشرفت سئو سایت در گوگل آنالیز برای کسب و کار شما تاثیر خوبی را به همراه دارد.
ب کسانی که در کسب و کار اینترنتی هستند و سایتی به این منظور طراحی کرده‌اند باید در مورد کاربران خود و شیوه برخورد کاربرات با سایت شان اطلاعاتی داشته باشند این مطلع بودن می‌تواند شما را هم در طراحی سایت مناسب و هم در بهینه سازی سایت یاری رساند.
ج این سایت هم چنین سایت شما را از پنالتی گوگل هم خارج می کند.
د گوگل آنالیز ابزار جالب و قابل توجه‌ای است که برای این منظور در اختیار شماست، به شما این توانایی را می‌دهد تا بتوانید سایت خود را از منظر بهینه سازی سایت ارزیابی و آنالیز کنید.
۱۰۳ ۲ Sessions در گوگل آنالیز کدام عمل را انجام می دهد؟
الف برآورد تقریبی از بازدیدکنندگان جدید (کسانی که برای اولین بار از سایت شما بازدید داشته اند)
ب سیشن یعنی بازدیدکنندگان فعال. وقتی کاربر بر روی لینک های داخل سایت شما کلیک کند و یا چیزی را دانلود کند یک سیشن ایجاد میشود. اگر کاربر بعد از ۳۰ دقیقه هیچ کاری در سایت شما انجام ندهد اون سیشن بسته شده و اگرمجدد شروع به فعالیت کند مجدد سیشن جدید برایش ایجاد میشود.
ج میانگین زمانی که بازدیدکنندگان در سایت شما سپری میکنند. این گزینه خوبی برای ارزیابی سایتتان است؛ اگر این عدد بالا باشد یعنی بازدیدکنندگان علاقه زیادی به سایت شما دارند و سایت شما جذاب هست.
د یکی دیگر از گزینه های خوب برای آنالیز سایت شما Bounce Rate است. هر چه عدد مقابل Bounce Rate در گوگل آنالیز بیشتر باشد یعنی کاربران سایت شما را دوست ندارند! به صورت خلاصه اگه بخوام براتون توضیح بدهم
۱۰۴ ۳ Bounce Rate در بخش بازدیدها (Audience) گوگل آنالیتیک چه مفهومی را می رساند؟
الف هر چه عدد مقابل Bounce Rate در گوگل آنالیز کمتر باشد یعنی کاربران سایت شما را دوست ندارند!
ب   Bounce Rate درصدی از بازدیدکنندگان است که وارد سایت شما شدند
ج   Bounce Rate درصدی از بازدیدکنندگان است که وارد سایت شما شدند و بدون اینکه تمایلی به گردش در سایتتون داشته باشند ؛ از سایت شما خارج میشوند…
د   Bounce Rate درصدی از بازدیدکنندگان است که از سایت شما خارج شدند
۱۰۵ ۴ کدام مورد دلایل استفاده از گوگل آنالیتیک نمی باشد؟
الف  دقت:آمار ارائه شده از گوگل آنالیز نسبت به ابزار های مشابه ، بسیار دقیقتر میباشد و دلیل این امر میتونه استفاده از کوکی مرورگر ها باشه.
ب هزینه: اگر کمی به هزینه سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین زمانی همچین پروژه ای فکر کنید و در مقابل گزینه رایگانی همچون گوگل آنالیز پیش رو داشته باشید ، کدام گزینه را انتخاب میکنید؟ فقط یک حساب سر انگشتی کافیست.
ج همیشه در دسترس: گوگل از سرورهای متعددی در سرتاسر دنیا استفاده میکنه و همین گستردگی باعت این میشه که هیچ گاه سویس های گوگل از دسترس خارج نشه!
د دسترسی به خطاهای سایت: با این سرویس می توانیم خطاهای سایت را بررسی و برطرف کنیم
۱۰۶ ۲ کدام مثال در مورد هدف مقصد (Destination goal) صحیح نمی باشد.
الف اگر شما یک لیست ایمیلی دارید, یک صفحه مخصوص در وب سایت تان بسازید که از کاربران پس از ارسال اطلاعات شان تشکر کند. سپس آن صفحه را به عنوان هدف مقصد راه اندازی کنید و نام آن را لیست ایمیلی بگذارید (و یا هر اسمی که شما به راحتی تغییرات لیست ایمیلی را تشخیص دهید).
ب  اگر صفحه تشکر شما همیشه http://domain.com/thank-you می باشد, عبارت domain.com/thank-you را به عنوان آدرس صفحه وب وارد نمایید در قسمت web page URL و از منوی کشویی گزینه Equals To را انتخاب کنید.
ج اگر شما یک فرم تماس در وب سایت تان دارید که از آن جهت جذب کاربران به کسب و کارتان استفاده می کنید, یک صفحه اختصاصی روی وب سایت تان ایجاد کنید تا از کسانی که اطلاعات تماس شان را ارسال کرده اند تشکر کند. سپس آن صفحه را به عنوان هدف مقصد راه اندازی کنید و نام آن را فرم تماس بگذارید (و یا هر چیزی که شما به راحتی تغییرات فرم تماس را تشخیص بدهید).
د اگر شما یک سبد خرید در وب سایت تان برای فروش محصولات دارید, به احتمال زیاد شما یک تایید سفارش و یا صفحه تشکر از خرید دارید که کاربران وقتی سفارش شان تکمیل می شود وارد آن صفحه می شوند. این صفحه را به عنوان هدف مقصد راه اندازی کنید و نام آن را سبد خرید بگزارید (و یا هر چیزی که شما به سرعت متوجه یک تغییر سبد خرید بشوید).
۱۰۷ ۴ کدام مورد از صفحات گوگل آنالیتیک نادرست می باشد؟
الف جستجوی سایت (Site Search): با متصل کردن سیستم جستجوی داخلی سایت به گوگل آنالیز، شما می‌توانید اطلاعات دقیقی را در مورد جستجوهای انجام شده در سایت خود مشاهده نمایید.
ب رویدادها (Events): تعاملاتی است که شما قصد اندازه‌گیری آنها را دارید.
ج فروش آنلاین (E-Commerce): در این بخش ببینید که چقدر درآمد عایدتان شده است، این درآمد توسط کدام کاربران ایجاد شده است
د اهداف (Goals): تبدیل شدن بازدیدکننده به کاربر ثابت یا مشتری است.
۱۰۸ ۱ در کدام بخش می‌توانید ببینید که هر یک از کانال‌های ورودی شما چه مقدار از تبدیل‌ها را به خود اختصاص داده است.
الف Attribution
ب Multi-Channel Funnels
ج E-Commerce
د Goals
۱۰۹ ۲ در کدام بخش گوگل آنالیتیک بازدیدکننده به کاربر ثابت یا مشتری تبدیل می شود؟
الف Attribution
ب Conversions
ج E-Commerce
د Events
۱۱۰ ۳ بخش Acquisition reports چه عملی انجام می دهد؟
الف گزارش از صفحاتی که بیشترین بازدید را داشته اند.
ب گزارش از صفحاتی که مخاطب جدید را به سایت شما وارد کرده اند
ج گزارش از چه میزانی از ترافیک از شبکه های اجتماعی به وب سایت شما راه پیدا کرده اند …
د گزارش از صفحاتی که بیشتری خروجی را در وب سایت شما داشته اند.
۱۱۱ ۴ کدام تکنیک ها و روش هایی اسپم جزء توصیه گوگل نمی باشد؟
الف پرکردن صفحات سایت با کلمات کلیدی
ب ایجاد صفحات به منظور خرابکاری مثلا نصب تروجان یا انتشار ویروس و .
ج جاسازی تگ های متا
د تولید محتوا به صورت دستی
۱۱۲ ۱ کدام گزینه مفهوم Keyword Stuffing در سئو سایت را نمی رساتد؟
الف تولید محتوای کلمات کلیدی به صورت خودکار
ب چگالی و تراکم کلمات کلیدی
ج تمام کارهای مصنوعی و بهینه شده در مطالب وب سایت ها
د اضافه کردن کلمات کلیدی بدون دلیل و به صورت اسپم گونه
۱۱۳ ۴ کدام تکنیک شما را برای پنالایز شدن آماده نمی کند؟
الف مخفی کردن و فروش لینک ها
ب استفاده از keyword stuffing
ج محتوای تکراری
د استفاده نکردن از تگ alt
۱۱۴ ۲ کدام روش، روش صحیح در مخفی کردن کلمات کلیدی ومتن می باشد؟
الف استفاده از متن همرنگ با بک گراند
ب متن توضیحی برای ویدئو یا فایل فلش بر روی سایت
ج قرار دادن سایز فونت روی صفر
د مخفی کردن لینک در بین متن با قرار دادن آن روی یک کاراکتر و با سایز خیلی کوچک
۱۱۵ ۳ کدام روش، روش اشتباه در مخفی کردن کلمات کلیدی ومتن می باشد؟
الف متن توضیحی برای ویدئو یا فایل فلش بر روی سایت
ب قرار دادن محتوای یک کد جاوااسکریپت در یک تگ <noscript>
ج قرار دادن متن در بیرون از کادر مانیتور با استفاده از CSS
د استفاده از متن جایگزین شامل کلمه کلیدی در تصاویر
۱۱۶ ۱ چگونه میتوان کد های استفاده شده در سایت را جهت بهتر دیده شدن کاهش دهیم؟
حذف لینک های و متن های پنهان شده
حذف عکسها
استفاده از کدهای css و javascript
استفاده کردن از جداول

درباره ammarlu

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *