صفحه اصلی / آنالیز سایت / آنالیز سایت چیست؟

آنالیز سایت چیست؟

آنالیز سایت از کارهای مورد نیاز قبل از بهینه سازی سایت می باشد. با آنالیز سایت نقاط قوت و ضعف همه صفحات سایت مشخص خواهد شد بطوریکه بهینه سازی سایت بدون اینکه سایت آنالیز شود کاری بیهوده خواهد بود و ممکن است عواملی که باعث بهبود رتبه سایت و جذب کاربر به سایت شده است را از بین ببرند. آنالیز سایت به مدیران سایت نشان میدهد که چه کارهایی بر روی سایت صورت گرفته و چه نتایجی را در برداشته است.

با استفاده از آنالیز سایت میتوان تعداد بازدیدکنندگان سایت، میزان نمایش و کلیکها‎‎ی آگهیها‎‎ و هزینهها‎‎ی آنها، تعداد تبدیل بازدیدکننده به مشتری، محبوبترین صفحات وب، گزارش گوگل از نرخ جستجوی کلمات کلیدی، موارد مورد توجه کاربران و بازدیدکنندگان سایت، مدت زمان مشاهده سایت توسط بازدیدکنندگان، طرز تلقی بازدیدکنندگان نسبت به صفحات سایت و … را مشاهده نمود. در میان آنالیز صفحات سایت صفحه فرود نقش مهمی دارد زیرا اولین صفحه ای است که کاربر مشاهده میکند و چکیده ای از تمامی صفحات می باشد.

نحوه آنالیز سایت

  • بررسی سرعت سایت عامل مهمی در جذب کردن کاربران می باشد. سایت هایی که دیر لود میشوند کاربران خود را از دست داده و رتبه پایینی دارند.
  • کلمات کلیدی و لینک های آنها را بررسی کنید و پس از آنالیز سایت کلمات کلیدی را به صفحات داخلی لینک دهید. البته الگوریتم های گوگل در حال تغییر هستند و احتمال دارد در آینده شیوه دیگری را به کار بگیرند.
  • لینک های خارجی را بررسی کنید و رتبه سایتی که به آن لینک داده اید را بررسی کنید. اگر رتبه سایت کاهش یافته بود سعی کنید لینک دهی سایت را تغییر داده و به سایت معتبرتری لینک دهید.
  • اگر در محتوا از لینک استفاده نکرده اید سعی کنید در بهینه سازی و آنالیز این نکته را مد نظر قرار داده و حتما از لینک استفاده نمایید.
  • سعی کنید رقبای خود را آنالیز کرده و مؤفقیت های آنها را بررسی کرده و در بهینه سازی خود منظور نمایید.
  • کلمات کلیدی های خود را بررسی کرده و سعی کنید دنبال کلمات کلیدی های متمایز از رقبا باشید.
  • بررسی سایت هایی که به شما لینک داده اند. سعی کنید اعتبار سایت هایی که به شما لینک داده اند را بررسی کرده زیرا این عامل بر روی اعتبار سایت شما نیز تأثیر دارد.

آنالیز سایت

مزایای آنالیز سایت

از مزایایی که آنالیز سایت به دنبال دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آنالیز سایت باعث میشود رقبای خود را آنالیز کرده و میزان موفقیت و عوامل موفقیت آنها را دریابید و رفتار آینده آنها را پیش بینی کنید.
  • مشتریان خود را بررسی کرده و نیازهای آنها را دریابیم
  • تقویت کانال های ارتباطی با مشتریان
  • پیدا کردن نقاط ضعف سایت و بهبود آنها
  • بررسی تهدیدات رقبا
  • بررسی کیفیت سایت
  • اطلاع وضعیت بازدیدکنندگان، مخاطبان هدف خود
  • اطلاع از امنیت سایت و به کار گیری راهکارهای امنیتی و حفظ حریم شخصی کاربران

آنالیز سایت از دیدگاه های مختلف

باید در نظر داشت که ، تحلیل و آنالیز سایت از جنبه ها و دیدگاه های متفاوتی قابل بررسی است. به عنوان مثال یک برنامه نویس وب ممکن است نکاتی مانند سرعت لود صفحات، مقیاس پذیری، امنیت داده ها، تکنولوژی بکار رفته در سایت، طراحی پایگاه داده و… را به عنوان نکات مهم تحلیل سایت در نظر بگیرد و یک گرافیست به نکاتی مانند ترکیب رنگ، نوع فونت بکار رفته در صفحات، چیدمان محتوا، فاصله بین باکس های اطلاعاتی و… دقت کند و یک بازاریاب اینترنتی به نکاتی مانند صفحات فرود، فراخوان برای عمل، عضویت خبرنامه و… اهمیت دهد و یک کارشناس سئو نکات دیگری مانند سرعت لود صفحات، وجود تگ های توصیفی و… را مد نظر داشته باشد.

آنالیز سایت جز کارهای حرفه ای می باشد، بنابراین سعی کنید برای تحلیل و آنالیز سایت خود با افراد حرفه ای و باتجربه در این زمینه مشورت بگیرید و از نظرات آنها استفاده نمائید. یکی از مهمترین راهکارها در آنالیز و تحلیل سایت، بررسی رفتارهای مخاطب و شناسایی نیازهای اوست. با استفاده از ابزارهای مناسب و همچنین انجام آزمایش ها و نظرسنجی های مناسب می توانید رفتارهای کاربران را آنالیز کرده و کیفیت سایت خود را بهبود بخشید.

منبع: http://www.web24.ir

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

آنالیز کلمات کلیدی

کلمات کلیدی و آنالیز آن

کلمات کلیدی اساس سئو و بهینه سازی موتورهای‬ جستجو هستند و زمانی که ما‬ میخواهیم …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *