صفحه اصلی / شبکه های اجتماعی / مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی :‌ نکته های طلایی برای مدیریت کانال های تلگرام

مدیریت شبکه های اجتماعی : تلگرام

یکی از راه های ارتباط اجتماعی، تلگرام است. کانال های تلگرام این روزها ابزار مناسبی برای صاحبان همه ی کسب و کارها بوده و همینطور برای انتشار محتوای کسب و کار مفید می باشد. طبیعتاً افزایش اعضا در کانال تلگرامی، نشان از رونق بیشتر دارد اما این افزایش تعداد اعضا، مسائلی را نیز با خود به همراه می آورد.

تعداد اعضای زیاد در کانال های پرعضو، موجب سخت تر شدن فرآیند کنترل و رسیدگی به سؤالات اعضا می شود. پس این مسئله، نیاز به برنامه ریزی دقیق و منظمی دارد تا باعث موفقیت شما گردد. در این مقاله برخی نکته های مفید را در اختیار شما قرار می دهیم تا برای کانال های کسب و کارتان در تلگرام مفید باشد.

  • تداوم در نشر مطالب

کانال تان را طوری به حال خود رها نکنید که عنکبوت ها در آن لانه بسازند! به یاد داشته باشید مخاطب عضو کانال شما می شود تا از اطلاعات شما استفاده کند. کانال ها در تعداد و انواع زیاد و گوناگون در هر نوع کسب و کاری وجود دارند. مخاطب با دیدن غیر فعال بودن کانال شما به سراغ کانال دیگری می رود. برای نشر خوب می توانید از ربات ها استفاده کنید تا کانال تان همیشه فعال باشد.

  • مخاطبان جدید پیدا کنید

یکی از تمایزات شبکه ی تلگرام این است که به سهولت می توان با شیر مطلب در انواع گروه ها مخاطبان جدید پیدا کرد. صاحبان کانال ها باید برنامه ریزی، و زمانبندی درستی برای این کارها داشته باشند . لیستی از برنامه های کسب و کارتان را آماده کنید و از کانال تان به سایر گروه ها ارسال کنید. مخاطب هم با مطالعه ی لیست شما وارد کانال تان شده و برنامه های شما را دنبال می کند.

یک راه دیگر هم وجود دارد که پیشنهاد می کنیم زیاد از آن استفاده نکنید! زیرا باعث از دست دادن مخاطب می شود و آن چیزی نیست جز تبادل!!!  تبادل یعنی تبلیغ کانال هایی دیگر در کانال خودتان! تبادل با کانال هایی که کسب و کارشان مشابه کار شماست هم شاید بتواند در جذب مخاطب جدید به شما کمک کند. اما اگر در اینترنت حساب هایی دارید. لینک کانال تان را در آنجا قرار دهید، تا مخاطبان کانال اصافه شوند و فرصت های کاری بیشتری پیدا شود.

  • محتوای جدیدی را برای مخاطب ارائه دهید

شاید کانال برای انتشار مقالات سایت شما استفاده می شود. این امر بسیار خوب است اما کافی نیست! باید مطالب کانال تان محتوای مفیدی داشته باشد تا کانالی پر بار و موفق داشته باشید. کانال را فقط برای نشر مطالب قرار ندهید؛ زیرا مخاطب می خواهد از محتوا و مطالب استفاده کند.

  • از برچسب /هشتگ ها به صورت هوشمندانه استفاده کنید

برچسب یا Hashtag یکی از تمایزات برتر کانال هاست و باعث می شود که مطالب قدیمی که در کانال گذاشته شده اند؛ قابل دسترس باشند. برای هر مطلب ،تصویر، و یا ویدئویی که در کانال قرار می دهید یک برچسب هم انتخاب کنید. برچسب ها را به همراه عنوان مطلب مورد نظر نوشته و همیشه در کانال قرار دهید.

  • کانال را فقط به تبلیغ اختصاص ندهید

در قسمت پیش ذکر کردیم که می توانید از طریق انتشار مطالب کانال تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید؛ اما به یاد داشته باشید که باید مطالب شما جدید و پر محتوا باشند! برخی از کانال های تلگرام را می بینید که فقط برای تبلیغات و تبادل استفاده می شوند و هیچ مطلب یا محتوای دیگری در کانال قرار نمی دهند! دقت کنید که خود شما نیز به هنگام ورود به تلگرام، بدون خواندن هیج یک از مطالب این دسته از کانال ها، آنها را پشت سر می گذارید. پس از یاد نبرید که این کار باعث می شود مخاطبان کم کم کانال شما را رها کنند.

  • تعداد تبلیغات = تعداد نشریات منحصر به فرد

قانون طلایی؛ سعی کنید تعداد تبلیغات کانال از محتوا و مطالب اصلی بیشتر نباشد! یا حداقل تبلیغات شما باید با محتوای اصلی کانال برابر باشد. به طوری که با هر تبلیغی که در کانال قرار می دهید بلافاصله بتوانید مطلب اصلی را قرار دهید.

  • تبلیغات را از محتوا جدا کنید

ما همچنان درباره ی تبلیغات صحبت می کنیم چون عامل مهمی ست که باعث آزار مخاطب می شود! فراموش نکنید که شما ابتدا باید محتوای اصلی را در کانال قرار دهید. سپس تبلیغات محصولات تان را به دنبال آن در کانال تان جای دهید. با این کار مخاطبان خود را آزار نخواهید داد!

  • تعامل با مشترکین

همانطور که می دانید نشر (انتشار)، یکی از راه های ارتباط و جذب مخاطب است و وسیله دیگری برای ارتباط مستقیم با مخاطب و تعامل با آن در تلگرام وجود ندارد! یعنی مخاطب نمی تواند مانند فیسبوک شما را لایک کند یا برای شما کامنت بگذارد. اما شما می توانید روش های دیگری را خلق کنید تا مخاطب با شما تعامل داشته باشد.

مثلاً برخی از کانال ها وجود دارند که از مخاطبان خود سؤالاتی می پرسند یا برای آن ها آموزش هایی قرار می دهند. این دسته از کانال ها این امکان را نیز فراهم می کنند که مخاطب برای پاسخ دادن به سؤالات و شرکت در یادگیری ها و … می تواند به مدیر کانال پیام دهد. این یکی از تمایزات خوب تلگرام است شما هم سعی کنید با مخاطبان خود به طریقی وارد تعامل و ارتباط های سازنده شوید.

بدین طریق مخاطب نیز می تواند از طریق تماس تلفنی و یا گفتگوهای مجازی و … با شما در ارتباط باشد. همچنین می توانید از اسامی مخاطبانی که در مسابقه های تان شرکت می کنند در کانال خود نام ببرید. اقداماتی از این قبیل جرأت لازم را به سایر مخاطبان شما می دهد تا به شما اعتماد کرده و با شما در ارتباط باشند.

بازدیدکنندگان این مطلب، مطالب زیر را هم مطالعه کرده اند :

سئو در سال ۲۰۱۷

انتخاب کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی

۷ اشتباه رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت

تاثیر تنوع لینک در رنکینگ

افزایش عضو در شبکه های اجتماعی

 

منبع: http://cstland.com

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام :تغییرات بحث برانگیزی که اینستاگرام برای اولین بار در ماه مارچ اعلام …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *