صفحه اصلی / آموزش بهینه سازی سایت / کلمات کلیدی سئو سایت

کلمات کلیدی سئو سایت

کلمات کلیدی سئو سایت برای موفقیت یک وب‌سایت لازم و ضروری هستند. کلمات کلیدی نقش مهمی در لینک بیلدینگ، جذب ترافیک و افزایش فروش آنلاین وب‌سایت‌ها ایفا می‌کنند. درست است که شما می‌توانید هر عبارتی را به عنوان کلمه کلیدی انتخاب کنید، اما مطمئن باشید برای انتخاب کلمات کلیدی باید استراتژی هدفمندی را پیش بگیرید.

شما باید بدانید که کاربران یک کلمه کلیدی را بیش از عبارات هم معنی خود جستجو می‌کنند و اصلاً هدف‌شان از جستجوی چنین عباراتی چیست. با آگاهی از این اطلاعات است که شما می‌توانید استراتژی بازاریابی موتورهای جستجوی خود را به درستی برنامه‌ریزی کنید. در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا انواع کلمات کلیدی سئو را با دقت بالایی از یکدیگر تفکیک کرده و موارد استفاده از هر یک را با مثال‌هایی کاربردی بیان کنیم،

کلمات کلیدی سئو سایت به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

به طور کلی می‌توان گفت کلمات کلیدی سئو سایت به دو دسته User Intent و Search Volume تقسیم‌بندی می‌شوند که هر یک، زیر مجموعه‌های خاص خود را دارند. معیار تقسیم‌بندی کلمات کلیدی سئو در این دسته‌بندی بر اساس مفاهیم مورد نظر کاربران موتورهای جستجو و تعداد دفعات جستجوی کلمات است.

تقسبم‌بندی کلمات کلیدی سئو سایت بر اساس User Intent

کلمات کلیدی User Intent، در حقیقت بیانگر قصد و نیّت کاربران از جستجو در اینترنت است. همان‌گونه که می‌دانیم کاربران با اهداف متنوعی به وب‌سایت‌ها سر می‌زنند. عده‌ای برای خواندن اخبار روزانه و عده‌ای برای دریافت یک سرویس یا محصول؛ برخی برای یادگیری دستور پخت یک غذا و بعضی دیگر برای وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت که همه کاربران تقریباً سه هدف کلی برای جستجو در اینترنت دارند که این اهداف در قالب سه نوع کوئری جستجو User Intent نمایان می‌شود.

کلمات کلیدی Informational

کاربران از این نوع کلمات کلیدی برای یافتن اطلاعات استفاده می‌کنند. برای مثال کوئری‌های جستجوی آب و هوای تهران در هفته آینده، نحوه پرورش کاکتوس یا آموزش پخت فسنجان همگی از این دسته‌اند. در این شیوه از جستجو، جنبه‌های مالی به طور مستقیم هدف قرار نمی‌گیرد و کاربران تنها به دنبال افزایش دانش و اطلاعات خود درباره یک زمینه هستند.

کلمات کلیدی Transactional

هدف از جستجوی چنین کلماتی انجام یک معامله آنلاین در قالب خرید یک محصول فیزیکی یا سرویس اینترنتی است. برای مثال کوئری‌های جستجوی دانلود کتاب، خرید موبایل آیفون ۷ و سرویس اینترنت پرسرعت جزو کلمات کلیدی سئو معاملاتی (همان Transactional) دسته‌بندی می‌شوند.

البته گفتنی است که برخی دیگر معتقدند که در اینجا نوع دیگری از کلمات کلیدی با عنوان Commercial نیز وجود دارد. کلمات کلیدی Commercial زمانی به کار می‌روند که کاربر قصد جستجوی یک محصول را دارد، اما فعلاً قصد خرید آن را ندارد.

کلمات کلیدی Navigational

کاربران معمولاً با هدف انتقال به یک وب‌سایت خاص، کلمات کلیدی Navigational را در گوگل جستجو می‌کنند. استفاده از این نوع کلمات کلیدی زمانی اتفاق می‌افتد که کاربر می‌خواهد به وب‌سایت خاصی مراجعه کند، اما دامنه آن سایت را نمی‌داند. برای مثال کوئری‌های جستجویی مانند دیجی کالا، فیسبوک، توئیتر و آمازون از جمله کلمات کلیدی Navigational هستند. در نتیجه کاربران با کلیک بر روی اولین لینک حاصل از جستجو به مقصود خود می‌رسند.

تقسیم‌بندی کلمات کلیدی سئو سایت بر اساس Search volume

معیار این نوع تقسیم‌بندی کلمات کلیدی سئو  تعداد جستجوی آنها توسط کاربران موتورهای جستجو است؛ و نه قصد و نیّت کاربران. کلمات کلیدی بر حسب Search Volume به سه دسته تقسیم می‌شوند.

کلمات کلیدی اصلی یا Head

این دسته از کلمات کلیدی سئو سایت، کلمات و عبارات اصلی و کوتاهی هستند که به طور گسترده در اینترنت جستجو می‌شوند. این نوع از کلمات کلیدی معمولاً نشانگر یک دسته بندی خاص یا مفهوم کلی هستند. برای مثال کلماتی مانند موبایل، خانه، طراحی سایت، کامپیوتر و خودرو از این دست از کلمات کلیدی هستند.

حتما بخوانید:  ریدایرکت ۳۰۱ چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

از آنجایی که جستجوی این نوع کلمات کلیدی جستجوی زیادی دارند، قرار گرفتن در رتبه‌های اول در نتایج جستجو برای آنها بسیار دشوار است. همچنین، مشکلی که در این نوع کلمات کلیدی وجود دارد این است که قصد و نیت کاربران در آن مشخص نیست. برای مثال وقتی فردی در گوگل کلمه موبایل را جستجو می‌کند، مشخص نیست که به دنبال خرید موبایل است یا به دنبال نرم افزاری خاص برای موبایل. با این حال با استفاده از این کلمات کلیدی می‌توانیم متوجه شویم که چه مفاهیمی یا موضوعاتی نزد کاربران اینترنت محبوبیت دارد.

کلمات کلیدی عبارتی یا Middle Tail

این نوع کلمات کلیدی سئو نتایج مشخص‌تری را نسبت به کلمات کلیدی Head به نمایش می‌گذارد. با این وجود همچنان این کلمات کُلی و کمی نامفهوم هستند. در این شیوه جستجوی کاربران اهداف معین‌تری دارند، اما به دنبال بهترین پیشنهاد از جانب موتورهای جستجو هستند و خود ایده خاصی ندارند. برای مثال کلمات کلیدی موبایل سامسونگ، هتل ارزان یا خرید خودرو جزو کلمات کلیدی Middle Tail هستند.

کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail

کلمات کلیدی طولانی راه موفقیت وب‌سایت‌های پرترافیک هستند. کلمات کلیدی Long-Tail می‌توانند بیش از ۷۰% ترافیک وب‌سایت شما را پوشش دهند. این در حالی است که عرصه رقابت در کلمات کلیدی Long Tail به مراتب کمتر از دیگر انواع کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی طولانی معمولاً از ترکیب سه یا چهار کلمه ساخته می‌شوند و کاربرانی که از آنها استفاده می‌کنند به دنبال محصول یا موضوعی خاص با مشخصات واضح هستند. برای مثال کلمات کلیدی خرید بلیت ارزان هواپیمای تهران-مشهد، دانلود اپلیکیشن اسنپ برای اندروید و کفش ورزشی نایک مردانه قرمز، همگی از جمله عبارات کلیدی Long Tail هستند که به نتایج نسبتاً معینی می‌رسند.

منبع: https://www.novin.com

 

درباره ammarlu

این مطالب را نیز ببینید!

google-map

ثبت مکان در نقشه گوگل( Google Map )

ثبت مکان در نقشه گوگل: گوگل دارای امکانات متنوعی برای افراد و کسب و کارها …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *